اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رئیس‌جمهور منتخب و مجلس در بحث مذاکرات هسته‌ای کوتاه نیایند

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: ادامه مذاکرات چیزی جز تحقیر، زیاده‌خواهی نتیجه‌ای دیگر نخواهد داشت و به جای رفع تحریم‌ها به شکل مطلق می‌خواهند ۴ تا ۶ ماه تحریم‌ها را بردارند و لذا به جد از رئیس‌جمهور منتخب و مجلس انقلابی می‌خواهیم در مذاکرات کوتاه نیایند و دستورات رهبر معظم انقلاب را مو به مو اجرا کنند.

رئیس‌جمهور منتخب و مجلس در بحث مذاکرات هسته‌ای کوتاه نیایند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به رشد ایران در تولید واکسن کرونا، گفت: در حال حاضر تولید پنج واکسن پاستور، رازی، فخری‌زاده، برکت و سینا در داخل در دست اقدام است و لازم است کیفیت لازم و مناسب داشته باشد و لذا اگر تاثیرگذاری و خلوص بیشتری داشته افتخار و ارتقایی برای جایگاه معنوی ایران اسلامی است.

 امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به پیشینه تولید واکسن در کشورهای اروپایی، ادامه داد: برخی کشورهای مدعی واکسن کشورهای دیگر را به اسم خود تولید کردند؛ با تبعیص مدیران را مقدم کردند و سیاه‌پوستان را واکسن نزدند یا دیر زدند و حتی در زمانی که ایدان اسلامی واکسن نداشت اجازه ندادند واکسن مناسب و مکفی در اختیار کشور قرار گیرد.

وی افزود: برغم دشمنی‌ها و تحریم‌ها و کسانی که نمی‌خواهند ما موفق شدیم و برغم مانع‌تراشی‌ها،  ایران در آینده نزدیک صادرات واکسن نیز خواهد داشت.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به سابقه استکبار در مذاکرات  تصریح کرد: ادامه مذاکرات چیزی جز تحقیر، زیاده‌خواهی و تحمیل خوی استکباری نتیجه‌ای دیگر نخواهد داشت و به جای رفع تحریم‌ها به شکل مطلق می‌خواهند ۴ تا ۶ ماه تحریم‌ها را بردارند و لذا به جد از رئیس‌جمهور منتخب و مجلس انقلابی می‌خواهیم در مذاکرات کوتاه نیایند و دستورات رهبر معظم انقلاب را مو به مو اجرا کنند.

وی همچنین در خطبه اول نماز با اشاره به برخی روش‌های کسب فضایل و رفع رذائل، گفت: یکی از روش‌ها برای کسب یک اخلاق نیکو و از بین بردن رفتار زشت آن است که خود را شبیه افرادی کنیم که خلق نیکو را دارند یا خود را شبیه کسانی کنیم که خلق زشت را ندارند و از همین‌رو نباید در ظاهر، گفتار و رفتار تشبه به کفار داشت.

مهدوی همچنین از حضور حماسی مردم در انتخابات تشکر کرد و افزود: برغم تلاش دشمن برای دور کردم مردم از انتخابات و نظام و تخمین حضور ۲۰ درصدی مردم در انتخابات توسط دشمنان، مردم با حضور عاقلانه، با بصیرت و با علم به اینکه کمبود‌ها و مشکلات ربطی به اصل نظام ندارند حدود ۴۹ درصد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و ۶۹ درصد شرکت کنندگان به رییس جمهور منتخب رای دادند که موجب شادی ددستان و یاس و ناامیدی دشمن شد.

امام‌جمعه موقت اصفهان ادامه داد: عدم حضور به معنی اعراض نیست بلکه در نظرسنجی‌ها بسیاری دلیل عدم شرکت را وجود کرونا، برخی مشکلات معیشتی و لذا ممکن است مردم به رفتار مسوولی اعتراض داشته باشند ولی اکثریت همراه نظام هستند و لذا وجود مانع و اعتراض عامل کاهش حضور بود.

وی با اشاره به برخی اختلالات در ساعات آغاز شروع رای‌گیری، اظهار کرد: در برخی شعب برغم یک یا چند ساعت معطلی مردم ایستادند و اگرچه اختلالات در حین و بعد از رای‌گیری وجود داشت ولی در مجموع انتخابات با آرامش و امنیت انجام شد و خواست دشمنان برآورده نشد و ملت ایران سرافرازانه در این آزمون الهی خوش درخشیدند.

مهدوی با انتقاد از تعدد صدور حکم‌ برای تشکیل برخی ستادهای انتخاباتی، ادامه داد: انتظار بود این صدور حکم با نظم و تشکیلات بهتری انجام می‌شد و در ثانی گاهی صدور احکام ‌بدون هماهنگی با ائمه جمعه استان‌ها بود و این نگرانی ایجاد می‌کند که در نصب مسوولان بدون هماهنگی با مسوولان استان‌ها افرادی را منصوب کنند.

عضو خبرگان رهبری با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: آیت الله بهشتی در تشکیل حزب جمهوری اسلامی و قوه قضائیه و ارتباط با مردم بسیار دقیق و منظم بود و البته در سالهای اخیر به دلیل افزایش متخصصین و کمتر شدن انعطاف‌ها کار تشکیلاتی با سختی بیشتری امکان‌پذیر است.

وی اطهار کرد: در بحث شوراها نیز مردم وظیفه خود را به خوبی عمل کردند و من از ۳۶ تشکل انقلابی در بحث اتحاد تشکر می‌کنم و مردم با اعتماد به فهرست رای خوبی را دادند و چه بسا برای افرادی که در فهرست‌های دیگر بودند نیز افراد صالح و حتی صالح‌تر وجود داشت ولی اصل اتحاد مورد تایید همگان است و حمایت ما از نیز از اتحاد بود نه اشخاص.

آیت الله مهدوی در بیان انتظارات مردم از منتخبین، تصریح کرد: عمل خالص، عمل جهادگونه، خادم بودن برای همه حتی نسبت به کسانی 

رای نداده‌اند، داشتن اتاق فکر، اولویت بندی نیازها، استفاده از همه نخبگان، استفاده از فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و حتی رقبا و جوانان، حضور در بین مردم و به‌ویژه نماز جمعه‌ها، معرفی رابط برای جمع‌آوری انتقادات و پیشنهادات، مقایسه نکردن شورای فعلی با شورای گذشته و نشان دادن خدمت در عمل به جای مقایسه با شورای گذشته از مهمتریت‌انتظارت مردم از منتخبان است.

وی تاکید کرد: منتخبین به فکر مردم و مردم هم به فکر منتخبین باشند و همه در فکر این باشیم که چه خدمتی می‌توانیم انجام دهیم و با پایان یافتن انتخابات کینه‌ها را بزداییم چون انتخابات‌ها یک ایستگاه و گذر است و باید برای سلیقه‌ها احترام قائل بود. منتخبین با خدمت دائمی و ایجاد عدالت سعی کنید رصایت‌مندی مردم را جلب کنید و آرامش مطلوب جامعه را ایجاد کنید.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول