اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حضور سفیر آمریکا در شبکه لبنانی خشم کاربران این کشور را برانگیخت

پس از دعوت یک شبکه لبنانی از سفیر آمریکا برای صحبت درباره مسائل و مشکلات داخلی لبنان، کاربران لبنانی با ترند کردن یک هشتگ علیه این شبکه و سفیر آمریکا، آن را محکوم کردند.

حضور سفیر آمریکا در شبکه لبنانی خشم کاربران این کشور را برانگیخت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع لبنانی، امروز (جمعه)، گزارش دادند که حضور «دوروتی شیا»‌ سفیر آمریکا در بیروت در برنامه شبکه لبنانی «الجدید» خشم کاربران این کشور را برانگیخته است.

بر اساس گزارش منابع لبنانی، سفیر آمریکا در یکی از برنامه‌های شبکه الجدید حضور یافته و درباره مشکلات داخلی کشور لبنان صحبت کرده است.

بسیاری از کاربران لبنانی با راه انداختن هشتگ «#تلفزیون _السفیرة» (تلوزیون خانم سفیر)‌ در شبکه توئیتر خشم خود را از حضور سفیر آمریکا در برنامه این شبکه ابراز داشتند تا جایی که این هشتگ در توئیتر لبنان ترند شد.

 

 

کاربران لبنانی در پیام‌های خود تحریم‌های آمریکا  علیه این کشور و مداخله‌های واشنگتن در امور داخلی لبنان را عامل وضعیت بد اقتصادی و سیاسی کشورشان دانستند و همچنین اقدام شبکه الجدید خفت‌بار خواندند و آن را محکوم کردند.

 

 

کاربری به نام "ghofran mzannar" در واکنش به اقدام این شبکه لبنانی در صفحه کاربری خود نوشت: «حضور سفیر آمریکا در [شبکه] الجدید بیانگر حقیقت هیمنه آمریکا بر لبنان است که برخی رسانه‌ها، بسترها و قلم‌های کرایه‌شده در خدمتش هستند از‌این‌رو ما دخالت‌های آشکار آمریکا در امور لبنان را محکوم می‌کنیم».

 

 

کاربر دیگری با نام «kawsar@e.m» در واکنش به این اقدام شبکه الجدید نوشت: «با شیوه‌ای جدید و جلب‌توجه‌کننده‌، تلویزیونِ خانم سفیر به روش خود با شبکه‌های هک‌شده از جانب دولت آمریکا همبستگی می‌کند. چگونه؟ سفیر تروریسم را در استدیو دعوت می‌کنند و از او به خاطر کارهایش تشکر می‌کنند و [تازه] حضورش افتخاری شده برای شبکه الجدید».

 

 

 کاربر دیگری با نام «bouthayna» نوشت: «حضور سفیر آمریکا در تلویزیون در شرایط اوضاع سخت معیشتی و  از هم‌پاشیدگی کشور، یک اقدام سازمان‌دهی‌‌شده و حساب‌شده و همچنین یک نوع بازاریابی فریبنده برای مداخله‌های بیشتر واشنگتن و سرمایه‌گذاری این کشور در ویرانی‌هایی است که دولت آمریکا خود با همدستی با سیاستمداران و افراد ذی‌نفوذ جاسوسش در لبنان یکی از عوامل آن بود».

 

 

کاربر دیگری نیز با نام «abir» به اقدام شبکه الجدید واکنش نشان داد و گفت: «اظهارات سفیر آمریکا تجاوزی آشکار علیه حاکمیت کشور لبنان و کرامت تمام لبنانی‌هاست».

کشور لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی و اقتصادی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد  انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

به دنبال انفجار بندر بیروت و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد. با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه «سعد الحریری»‌ نخست‌وزیر اسبق لبنان و رهبر جریان «المستقبل» در این کشور به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد؛ اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

همزمان با بحران سیاسی در لبنان و در سایه عدم توافق احزاب برای تشکیل دولت، بحران اقتصادی این کشور نیز به اوج خود رسیده تا جایی که مردم در تهیه بسیاری از اقلام مورد نیاز خود با مشکل مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول