اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بودجه شهرداری پول بادآورده نیست و باید درست مصرف شود

امام‌جمعه شهرضا گفت: اعضای شورای اسلامی شهر باید دقت کافی در تشخص اولویت‌ها داشته باشند و نسبت به هزینه‌کرد بودجه شهرداری خیلی دقت کنند

بودجه شهرداری پول بادآورده نیست و باید درست مصرف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت الاسلام سید نعمت‌اله صالح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با اشاره به هفته قوه قضائیه و شهادت دکتر بهشتی و یاران او اظهار داشت: قوه قضائیه در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه بسیار رفیعی دارد و ریاست قوه قضائیه را ولی فقیه انتخاب می‌کند و این جایگاه ویژه این قوه را می‌رساند و در چند سال اخیر با ریاست آیت‌اله رئیسی، قوه قضائیه یک تحولی پیدا کرده است و امیدوار هستیم این تحول ادامه پیدا کند.

 امام جمعه شهرضا با اشاره به شهید زنده ۷ تیر آیت‌اله نجفی گفت: آیت‌اله قدرت‌اله نجفی شهیدی زنده از حادثه ۷ تیر است و  باید از وجود ایشان در شهر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اول تیر ماه سالروز تأسیس سازمان تبلغیات اسلامی به فرمان امام(ره) است، افزود: این نهاد در راه ترویج دین و معارف، اهل بیت و قرآن وظایف سنگینی بر دوش دارد و در چند سال گذشته با توجه به محدودیت امکانات و اینکه بعضی از دولتمردان به تبلیغات دینی معتقد نبودند، سازمان تبلیغات امکانات زیادی نداشت و در محدودیت بود؛ امیدوار هستیم با استقرار دولت رئیسی و مسؤولانی که دغدغه دین دارند، سازمان تبلیغات چندین برابر انجام وظیفه کند.

صالح با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: دنیا شعار مبارزه با مواد مخدر را می‌دهد اما مواد مخدر راهی برای درآمد دولت‌ها شده و حاضر شدند با هلاکت انسان‌ها پول به جیب بزنند اما در نظام اسلامی مبارزه با مواد مخدر در اولویت قرار دارد.

امام جمعه شهرضا با تقدیر از حضور مردم در انتخابات بیان کرد: انتخابات ۲۸ خرداد دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کرد و انسانی وارسته به سمت ریاست جمهوری انتخاب شد و امیدوار هستیم با استقرار و شروع به کار دولت رئیسی مردم طعم عدالت را بچشند و زندگی همراه با نشاط و امید برای جوانان رقم بخورد و مشکلات، مفاسد، گرانی، اختلاس و بیکاری که در طول چندین سال گذشته به وجود آمد دیگر تکرار نشود.

قوه مجریه و دولت باید یک پرونده پاک داشته باشند

وی با تأکید بر اینکه امیدوار هستیم روزی برسد که قوه مجریه و دولت یک پرونده پاک داشته باشند، افزود: خیلی زشت بود برای نظام اسلامی که قوه قضائیه بیشترین وقت خودش را صرف مبارزه با مدیران فاسد کند، مدیران فاسد در این مملکت پرونده‌های قطور چند هزار صفحه‌ای دارند، امیدواریم با شروع به کار دولت رئیسی این مشکلات برطرف شود.

صالح با بیان اینکه در طول این چندین سال مشکلات انباشته شده است و رفع این مشکلات نیاز به یک عزم جدی دارد، گفت: چندین ماه دشمن برای اینکه مردم در انتخابات شرکت نکنند زمینه‌سازی می‌کرد اما مردم با حضور خود نشان دادند، مردم انقلابی بودند، هستند و خواهند بود و هیچ‌گاه رهبر و پیشوای خود را تنها نخواهند گذاشت.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه مردم در اوج سختی‌ها و مشکلات گوش به فرمان رهبر خود هستند و دین و اسلام و انقلاب و فرهنگ دینی را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنند، بیان کرد: شیرینی وحدت در این انتخابات سبب شد که رئیس جمهوری با ۶۷ درصد از رأی شرکت‌کنندگان انتخاب شود.

وی با اشاره به علنی شدن ماهیت کشورهای غربی عنوان کرد: در انگلستان مردمی که برای رأی دادن آمده بودند مورد ضرب و شتم منافقان قرار گرفتند، در فرانسه مهد آزادی انتخابات برگزار شد و ۳۲ درصد شرکت کردند و اینها برای ما خط و نشان می‌کشند، انتخابات شروع یک گفتمان جدید برای انقلاب اسلامی شد و گام بزرگی برای بیانیه گام دوم انقلاب برداشته شد.

عمران و آبادانی شهر و رفاه مردم بستگی به کار شورای شهر دارد

صالح با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شورای شهر گفت: امیدوار هستیم منتخبان مردم این مسؤولیت بزرگ را که به دوش گرفتند، خوب انجام دهند، عمران و آبادانی شهر و رفاه مردم بستگی به کار شورای شهر دارد و انسان هایی باید کاردان با مدیریت جهادی بر سر مسند باشند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه شورای اسلامی شهر امانت دار مردم در بودجه شهر هستند، افزود: تمام بودجه شهرداری را مردم پرداخت می‌کنند، شورای شهر باید در هزینه کردن این پول ها که از مردم گرفته می‌شود، امین آن‌ها باشند.

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر باید برای موفقیت خود صداقت و دلسوزی و تلاش بدون هر نظر سیاسی و جناحی در مسائل شهر داشته باشند، افزود: رأی مردم حق‌الناس است، برای مردم گرایش‌های سیاسی و نظرات شخصی خود را در کارها دخیل نکنید، تحت تأثیر افراد قرار نگیرید، شما امین و وکیل مردم هستید، اگر بنا شد یک شورای ۷ نفره از چند نفر خط بگیرند ضرر آن را مردم می‌بینند.

صالح با تأکید بر اینکه نباید کسی بیرون از شورا تکلیف تعیین کند، عنوان کرد: اعضای شورا باید از نظریات و تجربیات استفاده کنند، اما اینکه عامل دیگران باشند، خیانت می‌شود. آن کسی که وام دار او هستید مردم هستند نه افراد و شخصیت‌ها و گروه‌های خاص.

عضای شورای شهر در دام افراد سودجو و منفعت‌طلب نیفتند

صالح با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر باید دقت کافی در تشخص اولویت‌ها داشته باشند و نسبت به هزینه‌کرد بودجه شهرداری خیلی دقت کنند، گفت: اگر بودجه بی‌جا مصرف شد، پیش خدا مسؤول هستید، این پول، پول بادآورده نیست، باید بر اساس نیازها و اولویت‌های شهر هزینه شود.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه در طول سال های گذشته شاهد بودیم بعضی مواقع بودجه شهر در جاهایی که استفاده‌ای برای مردم نداشت، هزینه شد، بیان کرد: در توزیع امکانات شهری باید عدالت برقرار باشد، همه جا باید مرکز شهر باشد، امکانات شهر باید به عدالت بین محله‌ها و خیابان‌ها و کوچه‌ها تقسیم شود در توزیع امکانات نباید تبعیض شود.

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر متوجه باشند که در دام افراد سودجو و منفعت‌طلب نیفتند، خاطرنشان کرد: از دادن وعده‌های شخصی به مردم خودداری کنید، قول شخصی به مردم ندهید، شورا ۷ نفر است و یک نفر نمی‌تواند کاری انجام دهد.

صالح با اشاره به اینکه همکاری و هماهنگی با مسؤولان شهر بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته به دلیل نبود همکاری به عمران و آبادانی شهر بسیار ضربه وارد شده است در بعضی از دوران‌ها آن هماهنگی و همکاری لازم بین مدیران شهر نبوده است، شورا باید با همه مسؤولان همکاری داشته باشند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه وظایف شورای شهر با وظایف شهردار باید جدا باشد، تصریح کرد: شورای شهر نباید در وظایف شهردار دخالت کند، نباید برای کارمندان شهرداری تکلیف مشخص کند، در بعضی از موارد رعایت نشده و سبب دلسردی مردم شده است، شهرداری باید یک مجموعه آماده به کار باشد اگر بحرانی در شهر به وجود آمد اولین ارگانی که باید درگیر شود، شهرداری است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول