اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

برخورد قاطع با فساد مدیریتی در کهگیلویه و بویراحمد/بهار تولید و اشتغال با بازگشایی 35 واحد تولیدی

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از برخورد قاطع با مفساد مدیریتی در این استان خبر داد.

برخورد قاطع با فساد مدیریتی در کهگیلویه و بویراحمد/بهار تولید و اشتغال با بازگشایی 35 واحد تولیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ ظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس شورای قضایی استان در جمع نمازگزاران یاسوجی در مصلای امام خمینی (ره) به ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی استان در سال 1399 در جمع نماز گزاران پرداخت.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در آغاز سخن به سند تحول دستگاه قضایی اشاره و اظهار کرد: آنچه با حضور حضرت آیت الله رئیسی در قوه قضائیه صورت گرفت سند تحول می باشد که یک سند فاخر است و به تایید رهبر معظم انقلاب رسیده است.
قاضی القضات استان اظهار کرد: این سند در 12 بند تنظیم گردیده که خود یک کارنامه درخشان در قوه قضائیه است.

وی عنوان کرد: برای دستگاه قضایی در این سند مأموریت ها، راهبرد ها و همچنین راهکارهای علمی خیلی خوبی آمده است که مأموریت های دستگاه قضایی در این سند تحول؛ متولی عدالت بودن، انصاف و عدالت قضات ،احیای حقوق عامه، فساد ستیزی و عدالت محوری آمده است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که در جهت احیای حقوق عامه و دفاع از حقوق بیت المال تلاش های ارزنده ای در دستگاه قضایی استان انجام گرفته در ادامه اظهار داشت: در این راستا با مدیرانی که موجب تضییع حقوق مردم بوده و به بیت المال دست درازی می کنند در راستای حقوق عامه به شدت با آنها برخورد می شود.

وی در ادامه افزود: دستگاه های متولی حفظ حقوق عامه ازجمله؛ منابع طبیعی، آب منطقه ای محیط زیست و دیگر ادارات متولی نیز باید در راستای حفظ بیت المال و حقوق عامه نیز تلاش کنند تا حق و حقوق مردم پایمال نشود .

دکتر نگین تاجی به آزاد سازی اراضی ملی و منابع طبیعی از دست متصرفان خبر داد و افزود: در سال گذشته هزاران هکتار از اراضی ملی از دست متصرفین آزاد گردید.
مقام ارشد قضایی استان در خصوص پیشگیری از وقوع جرم گفت: 40 نهاد وظیفه ی مستقیم در پیشگیری از وقوع جرم دارند که به آن عمل نمی کنند و دستگاه قضایی به جدیت این امر را پیگیری می کند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به حمایت دستگاه قضایی از سرمایه گذاری در استان اشاره و بیان داشت: یکی دیگر از اولویت های مهم دستگاه قضایی در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد، پیشگیری از تعطیلی کارگاه ها و شرکت های تولیدی می باشد تا کارگران بیکار نشوند و چرخه ی تولید در کشور افزایش پیدا کند.

 وی گفت: در این زمینه در سال گذشته در استان ما  با حمایت دستگاه قضایی از تعطیلی 35 کارخانه جلوگیری شد و همچنین در کارخانه های بزرگی در استان که معاملات و مزایده های خلاف قانونی انجام شده بود که دادگستری وارد میدان شد و قضات استان با اقتدار و در چارچوب قانون این معاملات را باطل کردند.

وی با اشاره به اولویت برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: ما در مبارزه با فساد، شعاری نبودن و شفافیت را در دستور کار داریم  و نظارت پذیری  در ادارات دولتی مورد توجه ویژه ی دستگاه قضایی می باشد.

 نگین تاجی عنوان کرد: در بحث اختلاس و انحراف در تسهیلات نیز مواردی هست که معدود افرادی با توجه به شرایط کنونی کشور به بیت المال دست درازی می کنند و این موضوع برای دستگاه قضایی قابل تحمل نیست و ما در مبارزه با فساد نیز کوتاه نخواهیم آمد.

رئیس کل دادگستری استان استفاده از فن آوری های الکترونیکی در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد توجه دانست و گفت: در بحث دادرسی الکترونیک89 درصد دادرسی ها در دادسراهای استان،الکترونیکی است و 96 درصد ابلاغ ها الکترونیکی در پرونده ها صورت می گیرد.

 نگین تاجی عنوان کرد: در سال گذشته نیز، 96درصد از پرونده های مُسن نیز مختومه شدند.
رئیس دستگاه قضایی استان در بحث آموزش درون سازمانی نیز اظهار کرد: با توجه به حضور نخبگان در استان، به گونه ای عمل کردیم که جزء استان های اول، از لحاظ پیگیری و اجرای آموزش های علمی هستیم .

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد درپایان گفت: زندان ها در استان، یکی از زندان های خوب کشور است و زندانی بدهکار مالی که بدهی او زیر20 میلیون تومان باشد نداشته و60 درصد زندانیان در استان ما مشغول به کار هستند.

لازم به ذکر است در حاشیه برگزاری نماز جمعه، میز خدمت به منظور مشاوره های حقوق قضایی نیز برگزار گردید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول