اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته سی و یکم لیگ دسته اول فوتبال| حل معادله صدرنشینان/ تقابل فرشاد پیوس با یک استقلالی

دیدارهای هفته سی و یکم لیگ دسته اول فوتبال روز یکشنبه برگزار می‌شود و در این هفته شاید معادله چند مجهولی مدعیان صعود حل شود و تعداد مدعیان کاهش پیدا کند.

هفته سی و یکم لیگ دسته اول فوتبال| حل معادله صدرنشینان/ تقابل فرشاد پیوس با یک استقلالی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، 4 هفته پایانی مسابقات لیگ دسته اول فوتبال به صورت همزمان برگزار می‌شود تا شائبه‌ها در مورد برخی نتایج به حداقل برسد. البته هیجان بازی‌ها در صدر و قعر جدول به اوج خود رسیده است. تیم هوادار 53 امتیازی یکشنبه شب میهمان تیم شاهین شهرداری بوشهر 49 امتیازی است که در رده سوم جدول قرار دارد. این مسابقه یکی از فینال های حساس هفته‌های پایانی است. اگر هوادار بتواند در بوشهر برنده شود گام بزرگی برای صعود به لیگ برتر برمی دارد ولی در صورتیکه شاهین از تیم هوادار 3 امتیاز را بگیرد با 52 امتیاز در رده سوم باقی خواهد ماند اما به صعود امیدوارتر می‌شود. هوادار در هفته بیست و چهارم مقابل پارس جنوبی شکست خورد. شاهین هم از هفته بیست و دوم به بعد که مقابل قشقایی شیراز بازی را واگذار کرده باخت نداشته است. 

تیم بادران تهران با امید روانخواه هم 53 امتیازی است و این هفته به مصاف چوکای رده شانزدهمی می رود که فرشاد پیوس را به عنوان سرمربی در اختیار دارد. بادران کار سختی مقابل تیم سختکوش چوکا خواهد داشت. تقابل مربیان استقلالی و پرسپولیسی از دو نسل متفاوت  یکی دیگر از جذابیت‌های این مسابقه است البته هر دو تیم برد می‌خواهند زیرا چوکا برای بقا در لیگ یک تلاش می‌کند. اگر در این بازی چوکا بازنده شود شرایط سختی برای بقا خواهد داشت و امتیاز از دست دادن بادران هم به سود سایر مدعیان صعود خواهد بود هرچند بادران هم از رده دوم تکان نمی‌خورد.

فجرسپاسی 48 امتیازی در رده چهارم این هفته به مصاف آرمان گهری می‌رود که با 42 امتیاز در رده دهم جدول ایستاده است. فجر در این بازی شانس بیشتری برای برد دارد اما برای صعود باید منتظر لغزش سه تیم اول جدول باشد. خوشه طلایی ساوه رده پنجمی هم بازی سختی مقابل پارس جنوبی خواهد داشت. پارس جنوبی 42 امتیازی در رده نهم جدول قرار دارد. مس کرمان 46 امتیازی در رده ششم است. مس حتی هفته گذشته با حضور فرهاد کاظمی هم نتوانست پیروز شود و روند نزولی این تیم هفته‌هاست ادامه دارد. شاید تقابل با رایکا 37 امتیازی که در رده سیزدهم قرار دارد بهترین فرصت برای فاصله گرفتن مس از بحران باشد اما پیروز قربانی مربی با انگیزه‌ای است که تلاش کرده در رایکا تحول ایجاد کند. 

استقلال خوزستان رده هفتمی یک بازی راحت مقابل تیم سقوط کرده گل ریحان البرز دارد و بعید است آبی پوشان اهوازی در این مسابقه امتیاز از دست بدهند. خیبر خرم آباد تیم رده هشتمی جدول به مصاف شهرداری آستارا خواهد رفت. نتایج این هفته تا حد زیادی می‌تواند معادله مدعیان صعود را حل کند و تعداد مدعیان صعود را از 8-9 تیم به سه یا چهار تیم برساند.

ملوان 42 امتیازی در رده یازدهم است و شاید انگیزه زیادی برای ادامه لیگ نداشته باشد اما از آنجایی که ملوان در جام حذفی حضور دارد به ادامه مسابقات لیگ ممکن است به چشم بازی تدارکاتی نگاه کند. ملوان این هفته به مصاف نود ارومیه رده هفدهمی می‌رود. نودی‌ها هم برای بقا در لیگ یک تلاش می‌کنند. استقلال ملاثانی با قشقایی شیراز هم یک بازی 6 امتیازی در قعر جدول دارد و برنده این مسابقه می‌تواند تا حدی در نقطه امن قرار بگیرد. 

برنامه مسابقات هفته سی و یکم

یکشنبه 6 تیر

یکشنبه ۶ تیر

شهرداری آستارا -خیبر خرم آباد  -  ورزشگاه سردار جنگل رشت

مس کرمان - رایکا بابل -  ورزشگاه امام علی(ع) کرمان

نود ارومیه - ملوان بندر انزلی -  ورزشگاه شهید باکری ارومیه

فجرشهید سپاسی شیراز- آرمان گهر سیرجان -  ورزشگاه پارس شیراز

استقلال ملا ثانی- قشقایی شیراز -  ورزشگاه تختی اهواز

بادران تهران -چوکا تالش -  ورزشگاه کارگران تهران

شاهین شهرداری بوشهر- هوادار تهران -  ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر

خوشه طلایی ساوه- پارس جنوبی جم -  ورزشگاه شهید چمران ساوه

گل ریحان البرز- استقلال خوزستان-  ورزشگاه انقلاب کرج

انتهای پیام/

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول