اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

تحصیل ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از تحصیل ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد در سال جاری خبر داد.

تحصیل ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محمدرضا رزاقی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با حضور در برنامه «گفت‌وگوی اجتماعی» رادیو گفت‌وگو درباره ثبت‌نام مدارس شاهد، اظهار کرد: از اهداف اصلی شناسنامه‌دار کردن این مدارس، توجه به تقویت هویت دانش‌آموزان در مدرسه است.

وی افزود: در مدارس شاهد تلاش می‌شود تربیت دانش‌آموزان در ۶ ساحت تربیتی تعریف شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد و رویکرد ارزشی، علمی و فرهنگی حاکم بر مدارس شاهد سبب شده تا نگاه افراد جامعه در فرآیند تعلیم و تربیت به دانش‌آموزانی که در این مدارس مشغول تحصیل هستند، نسبت به سایر مدارس کشور متفاوت باشد و مردم این مدارس را به عنوان مدارسی که دانش آموزان در این مدارس آرامش روحی، روانی و تربیتی دارند، می‌دانند.

رزاقی خاطر نشان کرد: مدارس شاهد با مدارس عادی تفاوتی ندارند و فقط در ثبت‌نام از دانش‌آموزان ضوابط خاصی منظور می‌شود و مدارس شاهد جزو مدارسی هستند که به عنوان نماد و الگوی ارزش‌های انقلابی مطرح هستند و خانواده‌ها از ثبت‌نام در این مدارس برای تربیت فرزند خود احساس امنیت دارند.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش  ادامه داد: مدارس شاهد مخصوص دانش‌آموزان شهدا و ایثارگران است و 73 درصد جامعه مدارس شاهد از خانواده‌های شاهد و ایثارگران و مابقی از دانش‌آموزان نخبه علمی و برگزیدگان و خیرین مدرسه‌ساز است.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد به صورت امتیازبندی است و جامعه هدف این مدارس در درجه اول فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان (بالای ۲۵ درصد) و فرزندان آزادگان هستند و در رده دوم اولویت ثبت‌نام با ایثارگران (فرزندان جانباز زیر ۲۵ درصد و نوه شهید، برادر شهید، خواهر شهید، نوه ایثارگر)است و در درجه بعدی دانش‌آموزان فرهنگیان، دانش‌آموزان با رتبه‌های علمی و مقام‌های کشوری، دانش‌آموزانی است که حافظ قرآن هستند.

رزاقی با بیان اینکه در سال 95، حدود 370 هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد تحصیل می کردند و هر ساله 5 درصد به ظرفیت مدارس شاهد کشور اضافه می‌شود، افزود: در حال حاضر 1350 مدرسه شاهد در کل کشور فعال است که در سال تحصیلی  جدید، حدود 400 هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول