اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آخرین وضعیت طرح مسکن اقشار کم‌درآمد خراسان جنوبی/ ۵۸۹۰ واحد افتتاح می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی از ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ توسط بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: امسال نیز در ادامه طرح ساخت مسکن محرومان ۵ هزار و ۸۹۰ واحد در مناطق روستایی استان احداث و افتتاح می‌شود.

آخرین وضعیت طرح مسکن اقشار کم‌درآمد خراسان جنوبی/ ۵۸۹۰ واحد افتتاح می‌شود

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ در یک هزار و ۷۵۲ روستای استان خراسان‌جنوبی ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکن شناسایی، رصد و ثبت شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد تاکنون ۴۵ هزار و ۴۶۳ واحد مسکونی در بیش از ۷۸۰ روستا مقاوم‌سازی یا از استحکام لازم برخوردار است، بیان داشت: همچنین حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد نیمه بادوام و ۳۲ هزار و ۸۶۹  واحد کاملا کم‌دوام و فاقد استحکام است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی  تصریح کرد: در مجموع ۴۸.۸ درصد واحدهای مسکن روستایی خراسان‌جنوبی فاقد استحکام یا از استحکام پایین برخوردارند که از اهالی روستاهای استان تقاضا داریم با استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی نسبت به بهسازی مساکن خود اقدام کنند.

اتمام ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان

آسمانی‌مقدم در ادامه به طرح مسکن محرومان (۱۰ هزار واحد مسکونی) اشاره و اظهار داشت: ۱۰۰ درصد واحدهای مسکونی آن به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده و مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح در این استان نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد هزینه ساخت واحدهای مسکونی نیازمندان در استان به عهده دولت و ۵۰ درصد باقی‌مانده نیز از طریق پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض ۲ دستگاه اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد تأمین شده است.

ساخت ۶ هزار واحد مسکونی ویژه اقشار کم‌درآمد

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح ملی مسکن اقشار کم‌درآمد در استان خراسان‌جنوبی، بیان داشت: همزمان با سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به خراسان‌جنوبی در خرداد سال گذشته، طی تفاهم‌نامه‌ای برای احداث ۶ هزار واحد مسکن شهری برای اقشار کم‌درآمد نیز برنامه‌ریزی شد.

آسمانی‌مقدم مطرح کرد: از این تعداد ۵ هزار واحد برای افراد فاقد مسکن یا ساکنان بافت‌های فرسوده، حاشیه شهرها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده و یک هزار واحد هم به بازنشسته‌های فاقد مسکن اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: این طرح علاوه بر ساکنان شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر، مشمول روستاییان نیز می‌شود به‌گونه‌ای که در شهر‌های زیر ۲۵ هزار خانوار در هر نقطه از شهر امکان ساخت این خانه‌ها وجود دارد اما در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر باید متقاضی واحد مد نظر را در مناطق حاشیه شهر‌ها از جمله روستا‌های اقماری بنا کند.

ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی طی سال‌های ۹۸ و ۹۹

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی از ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ توسط بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: امسال نیز در ادامه طرح ساخت مسکن محرومان ۵ هزار و ۸۹۰ واحد در مناطق روستایی استان احداث و افتتاح می‌شود.

آسمانی‌مقدم به آخرین وضعیت طرح مسکن اقشار کم‌درآمد شهری و روستایی استان با بیان اینکه مالکان ۵ هزار و ۹۹۸ واحد موفق به عقد قرارداد با بانک شده‌اند، توضیح داد: از مجموع این پرونده‌های تشکیل شده، ۵ هزار و ۵۴۹ واحد به مرحله اجرای فونداسیون رسیده که از این تعداد نیز ۴ هزار و ۳۵۲ واحد به مرحله اجرای اسکلت، ۳ هزار و ۷۸۱ واحد اجرای سقف و ۲ هزار و ۷۵۴ واحد به مرحله سفت‌کاری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: زیربنای این منازل به‌طور میانگین ۶۰ متر مربع است و ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض برای ساخت به آن‌ها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول