اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده روسیه در سازمان ملل: حملات هوایی اسرائیل به خاک سوریه را محکوم می‌کنیم

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با بیان این که اقدامات رژیم صهیونیستی تلاش‌ها برای ایجاد ثبات در اوضاع سوریه و منطقه را پیچیده‌تر می‌کند، حملات هوایی این رژیم به خاک سوریه را محکوم کرد.

نماینده روسیه در سازمان ملل: حملات هوایی اسرائیل به خاک سوریه را محکوم می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز جمعه گفت روسیه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را محکوم می‌کند.

وی اظهار داشت: ما حملات هوایی اسرائیل به خاک سوریه را که بیشتر و بیشتر رایج می‌شود، محکوم می‌کنیم. 

نبزنیا در ادامه گفت که اقدامات رژیم صهیونیستی تلاش‌ها برای ایجاد ثبات در اوضاع سوریه و منطقه را پیچیده‌تر می‌کند و افزود به عقیده روسیه درگیری سوریه راه‌حل نظامی ندارد. 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان روز جمعه خود گفت که تلاش‌های بی‌شمار روسیه برای دستیابی به اشتی در سوریه با مقابله سیاسی از سوی سایر کشورها مواجه می‌شود.

نماینده روسیه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: روسیه تلاش‌های حداکثری را برای پیشبرد حل و فصل صلح آمیز در سوریه به کار می‌گیرد، اما تقریباً همه جنبه‌های آن با مقابله روبرو می‌شود. پرونده تسلیحات شیمیایی را در نظر بگیرید، به لطف تلاش‌های مشترک، زرادخانه تسلیحات شیمیایی سوریه منهدم شد. اما بعد شرکای ما توانستند پرونده شیمیایی سوریه را به عنصر فشار دیگری علیه مقامات دمشق تبدیل کنند.

وی افزود علاوه بر کار بر روی پرونده شیمیایی سوریه، روسیه همچنین در تلاش است از سیاسی‌سازی پرونده بشردوستانه سوریه بکاهد و به ایجاد تماس‌های سازنده بین دمشق و سازمان ملل به منظور اطمینان از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به دست همه سوری‌ها کمک کند. 

ارتش رژیم کودک‌کش صهیونیستی روز جمعه بیست و هشتم خرداد از حمله توپخانه‌ای به منطقه «قنیطره» در جنوب سوریه خبر داد. در این تجاوز نظامی به سوریه که اولین حمله هوایی اسرائیل به این کشور با دستور کابینه جدید این رژیم بود، یک پست دیدبانی ارتش سوریه هدف قرار گرفت.

نُه روز قبل از آن نیز خبرگزاری سانا گزارش داد که پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متجاوز که توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از حریم هوایی لبنان شلیک شده مقابله کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان  به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند. 

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول