اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تمدید مهلت بیمه کشاورزی در گیلان/۴۱ هزارهکتار از اراضی شالیزاری بیمه شدند

سرپرست معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان با اشاره به تمدید مهلت بیمه اراضی کشاورزی در گیلان گفت: بر اساس آمار تاکنون ۴۱ هزار و ۳۰۰ هکتار از شالیزارهای استان توسط ۴۸ هزار شالیکار در برابر حوادث طبیعی بیمه‌شده است.

تمدید مهلت بیمه کشاورزی در گیلان/۴۱ هزارهکتار از اراضی شالیزاری بیمه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صفار حمیدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انجام بیمه کشاورزی بسیار می‌تواند به کشاورزان در مواقع بحرانی کمک کند، اظهار کرد: گیلان یکی از استان‌های همواره درگیر با بحران‌های طبیعی بوده و سالیانه بخشی از زمین‌های کشاورزی با آسیب مواجه شده و محصولاتشان از بین می‌رود از این رو بیمه اراضی کشاورزی منجر به جبران خسارت به این‌گونه افراد می‌شود.

وی با اشاره به تمدید مهلت بیمه اراضی کشاورزی در گیلان گفت: شالی‌کاران گیلانی تا ۱۰ تیر فرصت دارند برای بیمه شالیزار‌های خود به دفاتر بیمه یا شعب بانک کشاورزی استان مراجعه کرده و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

سرپرست معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان از بیمه شدن بیش از ۴۰ هزار اراضی شالیزاری در گیلان خبر داد و افزود: بر اساس آمار تاکنون ۴۱ هزار و ۳۰۰ هکتار از شالیزارهای استان توسط  ۴۸ هزار شالیکار در برابر حوادث طبیعی بیمه‌شده است.

به گفته حمیدی ۳۲ دفتر نمایندگی بیمه در سراسر گیلان وجود دارد که کشاورزان می‌توانند با مراجعه به این مراکز محصولات خود را بیمه کنند.

به گزارش فارس، استان گیلان بزرگ‌ترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را در بخش سطح زیر کشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو ارقام پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت‌شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول