اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برگزاری ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد شهدای هفتم تیر در قم

مسئول ستاد چهلمین سالگرد شهدای هفتم تیر در استان قم گفت: برگزاری مراسمی در حرم مطهر بانوی کرامت با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری، برپایی محفلی در حسینیه هیأت فاطمیون با روایتگری حسین کاجی و رونمایی از کتاب «کربلای تاریخ‌ساز» از جمله برنامه‌های این ستاد در قم است.

برگزاری ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد شهدای هفتم تیر در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجتبی امیری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه نخستین نشست ستاد چهلمین سالگرد شهدای هفتم تیر در استان قم با همکاری کنگره شهدای استان برگزار شده است، اظهار کرد: این ستاد با همراهی مجموعه‌های دولتی و مردمی تشکیل و در نخستین نشست ستاد برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت شهدای هفتم تیر در دستور کار قرار گرفته است.

وی تجلیل از خانواده‌های شهدا به ویژه شهدای هفتم تیر استان قم را یکی از اقدامات مورد نظر دانست و اضافه کرد: استان قم 11 شهید از شهدای هفتم تیر را به خود اختصاص قرار داده است که شهیدان حسن محمد عینی، غلامحسین حقانی، عبدالوهاب قاسمی، علی هاشمی سنجانی، عمادالدین کریمی بیژنی نژاد، محمد حسین صادقی و سید نورالله طباطبایی‌نژاد از شهدای حزب جمهوری در شیخان و شهید دیالمه در جوار مزار شهید مفتح و همچنین محمد منتظری در جوار ضریح مطهر در مسجد بالاسر حرم مطهر حضرت معصومه(س) دفن هستند.

مسئول ستاد چهلمین سالگرد شهدای هفتم تیر در استان قم، از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در گلزار شهدای شیخان یاد کرد و گفت: این مراسم با حضور خانواده شهدا و جمعی از مسئولان و مردم در پنج‌شنبه هفته گذشته با محوریت تجلیل از مقام شهدا برگزار شد.
وی ادامه داد: دیگر مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در استان قم روز ششم تیرماه جاری ساعت 18:30 دقیقه با سخنرانی آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اجرای مهدی کلانتزاده و مداحی عباس حیدرزاده در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود که این برنامه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حضور حداقلی مخاطبان همراه خواهد بود.

امیری با اشاره به برگزاری ویژه برنامه دیگری با محوریت مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر در حسینیه هیأت فاطمیون قم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، روایتگری حسین کاجی و مداحی مداحان اهل‌بیت(ع) یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

وی رونمایی از کتاب «کربلای تاریخ‌ساز» با محوریت مجموعه بیانات رهبری در خصوص هفتم تیر و شهید بهشتی را دیگر برنامه ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر در استان قم برشمرد و عنوان کرد: این برنامه به همت انتشارات شهید کاظمی در خانه موزه شهیدان زین‌الدین قم در روز هفتم تیر با رعایت شیوه‌نامه‌ها دنبال خواهد شد.

دبیر کمیته یادواره‌های کنگره شهدای استان قم خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات، فضاسازی شهری قم نیز با محوریت چهلمین سالگرد شهدای هفتم تیر با همکاری سازمان فرهنگی هنری و سازمان زیباسازی شهرداری قم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ستاد چهلمین سالگرد شهدای هفتم تیر به همت شبکه مردمی فعالان ایثار و شهادت(وارثون) در استان‌های مختلف کشور تشکیل شده است، گفت:  در راستای برگزاری برنامه‌های این ستاد در قم، سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع)، صدا و سیمای مرکز قم، دادگستری، سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حرم مطهر بانوی کرامت با وارثون همکاری داشته‌اند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول