اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فرشبافان حمایت نشوند برای همیشه مظلوم خواهند ماند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فرشبافان طبقاتی هستند که اگر حاکم از آنها حمایت نکند، برای همیشه مظلوم مانده و در مشکلات خود دست و پا خواهند زد.

فرشبافان حمایت نشوند برای همیشه مظلوم خواهند ماند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان طی سوالی از محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: امام علی (ع) یکی از علت های پذیرش مسئولیت خود را اینطور بیان کرده است که مسئولیت را نمی پذیرفتم، چرا که خداوند از دانایان پیمان گرفته است که در برابر ظلم بر مظلومان ساکت نباشند.

وی افزود: وقتی از مسئولان مربوطه در رابطه با قطع بیمه فرشبافان و قالیبافان سوال می‌کنیم، آنها مدعی می‌شوند که قطع بیمه این افراد به دلیل تاخیر در پرداخت حق بیمه بوده است.

فرهنگی ادامه داد: در هیچ کجای دنیا چنین مجازات سنگینی برای طبقات محروم جامعه که سلامت خود و سوی چشم خود را به جان خریده و در برابر سودی ناچیز به سمت تولید هنر گذاشته اند، در نظر نمی گیرند!

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: عمده سود فروش فرش نصیب صادرکنندگان و فروشندگان است، لذا چندین بار به مسئولان مربوطه درخصوص قطع بیمه این افراد نامه نوشتیم، اما نتیجه ای حاصل نشد. ضمن اینکه دو سوال از وزیر مربوطه نیز مطرح کردم. وزیر سابق کار معتقد بود در این خصوص حق با فرشبافان و قالیبافان است و وزیر فعلی بارها تاکید کردند که حل خواهد شد، اما هیچ اقدامی صورت نگرفت و پس از اجرا در بازه زمانی کوتاه مجدداً بیمه آنها قطع می شود.

وی ادامه داد: امام علی (ع) در فرمان تاریخی خود خطاب به مالک اشتر هنگام دسته بندی و طبقه بندی طبقات اجتماعی و رسیدن به طبقه ضعیف جامعه می فرماید که گروهی از طبقات ضعیف در جامعه هستند که دسترسی های دیگران را ندارند. این افراد به تشکل‌های تاثیرگذار و پیامک‌های دسته جمعی و گروهی دسترسی ندارند. طبقاتی که اگر حاکم از آنها حمایت نکند، برای همیشه مظلوم مانده و در مشکلات خود دست و پا خواهند زد.

فرهنگی یادآور شد:‌ در این رابطه قانون سال 1388 به تصویب مجلس رسید و بنا بود بیمه آنها به صورت «بیست، بیست و هفتم» پرداخت شود، در جریان تصویب این قانون نقش محمود احمدی نژاد و آقای امیری عضو وقت حقوقدانان شورای نگهبان و معاون پارلمان امروز ریاست جمهوری بسیار پررنگ بود، اما متاسفانه اجرای این قانون بعد از مدتی قطع شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر می فرماید طبقات ضعیف جامعه به عدالت تو نیازمند هستند، در برابر هر یک از آنان چنان باش که در پیشگاه خداوند بتوانی برای ادای حق آنها عذری داشته باشی. حال ما نمایندگان در معرض این سوال قرار داریم که علت تضییع گسترده حقوق قالیبافان و فرشبافان و قطع بیمه آنان چیست؟ 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول