اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«ساجد جاوید» جایگزین وزیر بهداشت متخلف و مستعفی انگلیس شد

نخست‌وزیر انگلیس با توجه به بحران همه‌گیری کرونا در این کشور ساعاتی بعد از استعفای «مت هنکاک»، «ساجد جاوید» را جانشین وی کرد.

«ساجد جاوید» جایگزین وزیر بهداشت متخلف و مستعفی انگلیس شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ساجد جاوید» ساعاتی بعد از استعفای وزیر بهداشت انگلیس به دلیل رسوایی ناشی از عدم رعایت قوانین کرونایی، جانشین او شد.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس با توجه به ادامه همه‌گیری کرونا در این کشور به سرعت وی را که از چهره‌های مطرح حزب محافظه‌کار و وزیر خزانه‌داری سابق دولت جانسون و همچنین در دوره‌ای وزیر کشور بوده، در این سمت منصوب کرد.

به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، جاوید در توییتی در این خصوص نوشت: مشتاقم که در مبارزه‌مان علیه همه‌گیری مشارکت کنم و  بار دیگر از کابینه به کشورم خدمت کنم.

جاوید فوریه ۲۰۲۰ در اعتراض به درخواست «دومینیک کامینگز» دست راست سابق جانسون از وی برای اخراج مشاورانش، از سمت خود به عنوان وزیر دارایی استعفا داد. در انگلیس وزارت دارایی مهمترین وزارتخانه محسوب می‌شود و وزیر دارایی را فرد دوم کابینه می‌‎دانند و با این استعفا او به کوتاه دوره‌ترین وزیر دارایی انگلیس در بیش از ۵۰ سال تبدیل شد.

زمانی که تنش‌ها بین جانسون و جاوید بر سر برنامه‌های مخارج و قدرت دو دفتر (نخست‌وزیری و دارایی) به نقطه اوج رسید و از جاوید خواسته شد مشاورانی را بپذیرد که از سوی دفتر نخست‌وزیری انتخاب شده بودند، او از سمت خود استعفا کرد. حالا به نظر می‌رسد با کنار رفتن کامینگز مشاور ارشد جانسون، روابط جاوید و نخست‌وزیر بهبود یافته است.

وزیر بهداشت جدید، علاوه بر مقابله با کرونا، باید افزایش شدید تعداد افراد در فهرست انتظار سرویس سلامت همگانی انگلیس برای دریافت خدمات را که اکنون به پنج میلیون نفر رسیده،کاهش دهد. دلیل اصلی این مسئله فرسودگی کادر درمان بر اثر کار فراوان و کمبودها عنوان شده است. 

او همچنین باید راه‌حلی برای بحران مراقبت‌های اجتماعی در انگلیس بعد از بیش از یک دهه انفعال دولت در این خصوص، بیابد.

رسانه‌ها شنبه شب به وقت تهران از استعفای وزیر بهداشت انگلیس از سمت خود به دنبال رسوایی ناشی از عدم رعایت قوانین کرونایی خبر دادند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «اسکای نیوز» «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس شنبه شب به وقت تهران متن استعفای خود از این سمت را منتشر کرد. هنکاک در این نامه از مشکلات پیش آمده بابت عدم رعایت قوانین کرونایی از خانواده خود و مردم انگلیس عذرخواهی کرده است.

این در حالی است که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز گذشته درخواست‌های مکرر برای اخراج وزیر بهداشت خود را به دلیل نقض پروتکل‌های بهداشتی ویژه ایام کرونا رد کرده بود. بوریس جانسون پس از دریافت استعفانامه هنکاک گفت که بابت این مسئله متاسف است.

روزنامه «سان» روز جمعه تصاویری از وزیر بهداشت قانون‌شکن انگلیس و ارتباط غیراخلاقی وی با منشی‌اش را منتشر کرد.

مت هنکاک از سال ۲۰۱۸ به این سو به عنوان وزیر بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی انگلیس  فعالیت می‌کرد. 

هنکاک پیشتر نیز به دلیل افشاگری‌های مشاور سابق نخست‌وزیر انگلیس درباره سوء مدیریت در بحران کرونا تحت فشار قرار داشت. دومینیک کامینگز مشاور سابق نخست‌وزیر انگلیس هنکاک را یک عنصر مایوس کننده لقب داده بود.

آزار جنسی زنان در پارلمان انگلیس نیز دو سال پیش خبرساز و منجر به استعفای چند تن از اعضای دولت بوریس جانسون شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول