اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ملکیان:مقصر نتیجه‌ نگرفتن استقلال فقط بازیکنان هستند/جذب فالوور برای برخی پیشکسوتان جذاب است

بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: اگر استقلال در این سال‌ها نوسان داشته و نتایج خوبی نگرفته، مقصرش صد درصد بازیکنان هستند.

ملکیان:مقصر نتیجه‌ نگرفتن استقلال فقط بازیکنان هستند/جذب فالوور برای برخی پیشکسوتان جذاب است

فِرد ملکیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط این روزهای استقلال اظهار داشت: شرایط استقلال واضح و آشکار است. متأسفانه مشکلاتی که در کادر مدیریتی و هیات مدیره وجود دارد، به تیم‌ هم ضربه زده و خوشحالم که فرهاد مجیدی به برخی از اعضای هیات مدیره و مدیریت این باشگاه تکیه نکرده است.

*خوشحالم مجیدی شانه خالی نکرده است

وی افزود: مجیدی در این شرایط شانه خالی نکرده و پا پس نکشیده است و مطمئن هستم یکسری دوست ندارند او در استقلال بماند. وقتی مربی داخلی هدایت یکی از این دو تیم را برعهده می‌گیرد، طبیعتا موقعیت یکسری افراد به خطر می‌افتد. یکسری از پیشکسوتان هم هستند که دوست دارند خودشان جای سرمربی فعلی کار کنند و به خاطر همین دلشان با استقلال نیست.

* بازیکنان از شرایط فعلی استقلال سوء استفاده می‌کنند

پیشکسوت تیم استقلال با اشاره به نتایج این تیم طی سال‌های اخیر عنوان کرد: اگر استقلال در این سال‌ها نوسان داشته و نتایج خوبی نگرفته، مقصرش صد درصد بازیکنان هستند. آنها این روزها کم کاری خود را به پای مسائل مالی و مشکلاتی که در تیم وجود دارد گذاشته‌اند، ولی کیست که نداند آنقدر در این فوتبال پول زیاد است که وقتی یک بازیکن 20 درصد مطالباتش را بگیرد، به اندازه حقوق چند سال یک کارگر درآمد دارد. اظهارات بازیکنان پیرامون مشکلات مالی فقط شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت است. حس من این است که بازیکنان از شرایط به وجود آمده نهایت سوءاستفاده را می‌کنند و بد بازی کردن و عدم نتیجه گیری را به مشکلات مالی ربط می‌دهند.

*یک عده دوست دارند خودشان جای مجیدی باشند

ملکیان در خصوص اینکه ممکن است برخی از پیشکسوتان از اظهارات او ناراحت شوند، عنوان کرد: من همه پیشکسوتان را نمی‌گویم اما یکسری از آنها دوست دارند خودشان سرمربی باشند. مجیدی بین تماشاگران استقلال محبوبیت دارد و یکسری از پیشکسوتان هم با وجود اظهار نظرهایی که به نفع مجیدی می‌کنند اما از این فضایی که به وجود آمده خوشحال هستند. به طور مثال یک عده که در فوتبال ایران حضور دارند، دوست دارند در لیگ برتر جای فرهاد مجیدی باشند. یک عده هم اصلا در فوتبال نیستند و حساب آنها با بقیه جدا است، اما کسی که در فوتبال فعالیت می‌کند با خودش می‌گوید چرا من جای مجیدی نباشم؟

* بزرگان استقلال 3 تیم مجزا دارند و چند دستگی در بین آنها واضح است

بازیکن دهه 70 تیم استقلال به فارس تأکید کرد: همین حالا که با شما صحبت می‌کنم پیشکسوتان استقلال سه تیم دارند و هر کسی راه خودش را می‌رود. چرا تیم پیشکسوتان یکی نیست؟ در پیشکسوتان استقلال چند دستگی وجود دارد اما در طرف مقابل در پرسپولیس همیشه هوای یکدیگر را دارند. چه بازیکنانی که در این تیم بازی می‌کنند و چه آنهایی که بیرون هستند، همه مصالح این تیم را در نظر می‌گیرند، اما در استقلال این گونه نیست و همه چیز شفاف و مشخص است.

*برای برخی از پیشکسوتان استقلال جذب فالوور جذاب است

ملکیان خاطرنشان کرد: مثلا در استقلال و در پیشکسوتانش جذب فالوور برای یکسری جذاب شده و آنها دوست دارند خیلی از مسائل را بزرگ جلوه دهند. ما خیلی بازیکنان بزرگ در استقلال داشتیم که اصلا در فضای مجازی نیستند، اما یک عده در فضای مجازی بیشتر با احساسات جوان‌ها بازی می‌کنند و این جوان‌ها هم نظرات پیشکسوتان را قطعی می‌دانند و حرف‌های آنان را باور می‌کنند. مثلا خود من می‌توانم مدعی شوم چند فامیل در آمریکا دارم که می‌توانند استقلال را بخرند، اما آیا این اظهارنظر من به کمک باشگاه می‌آید؟ اینها چیزی جز ضرر برای استقلال ندارد و بیشتر برای این عده از پیشکسوتان تبلیغات ایجاد می‌کند. هر کسی می‌تواند به یک مدل زندگی کند، اما چیزی که من می‌بینم جوی ناآرام و متشنج است و دغدغه هواداران هم در این سال‌ها این است که چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ.

* در عدم موفقیت استقلال بازیکنان صد در صد مقصر هستند

وی در پاسخ به این سؤال که راهکار برای برون‌رفت استقلال از این فضا چیست، گفت: پرسپولیسی‌ها 4 سال پیاپی قهرمان شدند و امسال هم مدعی هستند. آنها این مشکلاتی که استقلال دارد را ندارند، اما اگر از من سؤال می‌کنید معتقدم در موفقیت پرسپولیس بازیکنان استقلال مقصر هستند. متأسفانه یکسری بازیکن در تیم ما حضور دارند که صلاحیت پوشیدن پیراهن استقلال را ندارند. همه مشکلات به بی‌مسئولیتی و کیفیت بازیکنان برمی‌گردد و آنها مقصر هستند.

*پرسپولیسی‌ها برای یک هدف می‌جنگند، فقط پیروزی

بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: شاید از این حرف من خیلی‌ها ناراحت شوند، ولی وقتی بازی‌های پرسپولیس را می‌بینید آنها برای یک هدف که پیروزی است وارد زمین می‌شوند. همین بازی آخر مقابل مس رفسنجان نشان داد که پرسپولیس کیفیت خوبی ارائه نکرد اما آنها فقط به برد فکر می‌کردند. اما در مقابل استقلال به شکلی بازی می‌کند که منتظر است ببیند پایان بازی چه نتیجه‌ای اتفاق می‌افتد. استقلال در آسیا متفاوت کار کرد اما در لیگ داخلی واقعا بازیکنان به شکلی بازی می‌کنند که خودشان منتظرند ببیند نتیجه چه می‌شود.

*هر مربی به پرسپولیس برود سال بعد هم موفق می‌شود

ملکیان اظهار داشت: از این موضوع هم نباید غافل شد که تغییرات پی در پی در استقلال باعث عدم هماهنگی است. در تیم رقیب هر مربی که می‌آید سال بعد هم می‌تواند نتیجه بگیرد چون آن بازیکنان کنار هم بازی می‌کنند، اما باید بپذیریم همین بازیکنان استقلال هم چندین سال است که کنار هم هستند و اگر آنها خوب نتیجه می‌گرفتند هم حواشی کم می‌شد، هم پول و پاداش اضافه می‌شد و هم همه باهم دوست می‌شدند. به نظرم در نتیجه گیری سال‌های گذشته استقلال تقصیرها بیشتر به گردن بازیکنان است نه افراد دیگر.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول