اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آغاز فعالیت‌های تابستانی آموزش و پرورش با محوریت استان زنجان

آغاز فعالیت‌های تابستانی وزارت آموزش و پرورش کشور به دبیری استان زنجان از امروز کلید خورد.

آغاز فعالیت‌های تابستانی آموزش و پرورش با محوریت استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز، در آیین افتتاحیه کشوری فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان که به صورت ویدئوکنفرانس و همزمان با سراسر کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار شد، اظهار کرد: امسال نقشه راهی در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... در استان تدوین شده بود که در این بخش آموزش و پرورش و جوانان توجه ویژه‌ای شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه معلمان و فرهنگیان در ایام کرونا اقدامات شاخصی انجام دادند، افزود: کاری که معلمان و فرهنگیان در دوره شیوع کرونا در استان انجام دادند، بیش از دوران عادی تحصیل است.

وی عنوان کرد: فرهنگیان و معلمان با تمام بضاعت در این ایام فعالیت داشتند به همین دلیل نباید کار آنان کم‌ارزش جلوه داده شود.

حقیقی با اشاره به اینکه معلمان و دانش‌آموزان استان عضو جمعیت ۱۰ هزار نفری همیاران سلامت در گستره کل استان زنجان هستند، بیان کرد: با همکاری همه‌جانبه مردم، استان زنجان در پنج هفته گذشته بالاترین میزان رعایت پروتکل‌ها را داشته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان با انجام ۳۷۶ هزار تست PCR سرپایی در کشور، مقام نخست را دارد، گقت: به ازای هر یک هزار نفر، ۳۷۶ تست داده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر ستاد کرونای استان الزامات و شرایط پیشگیرانه برای بازگشایی حضوری مدارس را بررسی و تدوین می‌کند تا فرهنگیان برای حضور در مدارس انگیزه لازم را داشته باشند.

حقیقی با اشاره به اینکه سال گذشته پرداخت بودجه شهرداری‌ها منوط به پرداخت ۵ درصد سهم آموزش و پرورش از جانب شهرداری‌ها شد که نتایج مثبتی را به همراه داشت، افزود: از ابتدای حضور در استان تاکنون ۲۳ هزار مترمربع فضای ورزشی به استان اضافه شده است.

استاندار زنجان با اشاره به سهم یک درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان به بخش ورزش، عنوان کرد: روز گذشته این میزان اعتبارات مصوب شده و امید است که استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: در فضای حقیقی و مجازی برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده و این برنامه‌ریزی‌ها با رعایت الزامی پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

توجه به حوزه پرورشی بیشتر شود

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در آیین افتتاحیه کشوری فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بستر تربیت دانش‌آموزان در کشور است، بیان کرد: این نهاد برنامه‌های مختلف فرهنگی و پرورشی را اجرایی می‌کند.

آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی با اشاره به اینکه سه گروه خانواده، حکومت و مدرسه در تربیت فرزندان نقش اساسی دارند که نقش آموزش و پرورش پررنگتر است، بیان کرد: همه تلاش پدر و مادر تربیت فرزندان سالم و صالح است.

وی با اشاره به اینکه حکومت‌ها و آموزش و پرورش با بودجه‌های کلان در تربیت دانش‎‌آموزان تاثیرگذار هستند، بیان کرد: باید این سوال را مطرح کرد که خروجی‌ها برای کدام بخش قابل قبول است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه آموزش و پرورش، حکومت و خانواده‌ها از خروجی راضی نیستند، عنوان کرد: به همین دلیل باید این مسئله به عنوان دغدغه مورد توجه باشد که در کشور بیشتر به آموزش اهمیت داده‌ایم تا پرورش که باید در مورد این مسئله نیز برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه اوقات فراغت دانش‌آموزان می‌تواند یکی از زمینه‌های توجه به امور پرورشی باشد، عنوان کرد: شهید دارای ظرفیت‌های مهمی است که باید در برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

 

برپایی ۳۰ هزار پایگاه فراغت تابستانی

در ادامه این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌جاری در کل کشور ۳۰ هزار پایگاه برای ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز دایر می‌شود، بیان کرد: این طرح با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت و هر خانه یک پایگاه اجرایی می‌شود.

حسن مظفری با اشاره به اینکه در استان زنجان برای تابستان امسال ۵۸۵ پایگاه برای گذراندن اوقات فراغت پیش‌بینی شده است، بیان کرد: حضور ۷۷ هزار و ۵۴۸ دانش‌آموز در این پایگاه‌ها پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: محور‌های پنج گانه مهارتی شامل هویتی بصیرتی، اشتغالزایی، فنی‌و‌حرفه‌ای، فرهنگی و هنری در کلاس‌های تابستانی مورد توجه و تاکید است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول