اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

ثبت‌نام از خادمان موکب اربعینی خدام الحسین (ع) آغاز شد

مسؤولان موکب خدام الحسین (ع) به منظور تکمیل نیروهای مردمی برای خدمت به زوار امام حسین (ع) در ایام اربعین، اقدام به ثبت‌نام از خادمان اربعینی کردند.

ثبت‌نام از خادمان موکب اربعینی خدام الحسین (ع) آغاز شد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، یکی از موکب‌ها فعال در اربعین حسینی که در مسیر نجف تا کربلا فعالیت دارند، موکب خدام الحسین (ع) است که این موکب در عمود ۱۱۲۰ هر ساله در ایام اربعین مستقر می‌شود.

سال گذشته با توجه به نپذیرفتن زائر خارجی از سوی عراق در زمان مناسب، هیچ موکب ایرانی در عراق حضور نداشت و به گفته یوسف افضلی، دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین، با وجود آمادگی ایران، به دلیل شیوع کرونا موکب‌های اربعینی در ایران به مردم خدمت کردند.

 

امسال نیز هنوز وضعیت اربعین حسینی مشخص نیست. اما همانطور که ستاد بازسازی عتبات به عنوان متولی اعزام موکب‌های اربعینی اعلام کرده، قرار است ۵۰۰ موکب برای خدمت به زوار اربعین به عراق اعزام شوند. البته این امر نیز منوط به موافقت ستاد کرونا است.

با این وجود، مسؤولان موکب خدام الحسین (ع) برا آمادگی ایام اربعین و خدمت به زوار با حضور حداکثری عاشقان حسینی در عراق، اقدام به ثبت‌نام از نیروهای مردمی داوطلب خدمت به زائران اربعینی کردند. بر همین اساس، علاقه‌مندان به ارائه خدمت به زوار اربعین به عنوان خادمان موکب خدام الحسین (ع) در عمود ۱۱۲۰ می‌توانند تا ۱۴ تیرماه به اینجا مراجعه کنند.

 

به گزارش فارس، موکب خدام الحسین (ع) در سال‌های قبل از کرونا در مسیر نجف تا کربلا و عمود ۱۱۲۰ علاوه بر اسکان و تغذیه، خدماتی همچون اینترنت رایگان، هلال احمر و سلامت، برنامه‌های فرهنگی سخنرانی و مداحی به زوار اربعین حسینی ارائه داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول