اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کمبود علوفه دامی و آب آشامیدنی از مهم‌ترین مشکلات عشایر استان اصفهان

رئیس اداره امور عشایر شهرستان سمیرم گفت: کمبود علوفه دامی و آب آشامیدنی از مهم‌ترین مشکلات عشایر در خشک‌سالی سال جاری است که با پیگیری انجام شده ناوگان آبرسانی سیار با چهار دستگاه تانکر به نخو شایسته انجام می شود.

کمبود علوفه دامی و آب آشامیدنی از مهم‌ترین مشکلات عشایر استان اصفهان

علی رحیمی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: در سال جاری به دلیل خشکسالی شدید در مناطق گرمسیری و به تبع آن کوچ زود هنگام عشایر به شهرستان سمیرم که همراه با خشکسالی بهاره در این مکان بود، زندگی عشایر با مشکلات زیادی مواجه شده است.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان سمیرم افزود:کمبود علوفه دامی و آب آشامیدنی از مهم‌ترین مشکلات عشایر در خشک‌سالی سال جاری است که با پیگیری انجام  شده ناوگان آبرسانی سیار با چهار دستگاه تانکر به نخو شایسته انجام می شود.

وی تصریح کرد:  توزیع نهاده‌های دامی از قبیل جو و کنسانتره  توسط شرکت‌های تعاونی و همین‌طور اداره امور عشایر نیز بصورت مداوم  صورت می پذیرد و امیدواریم با تأمین منابع کافی و کمک های مدیر کل امور عشایر استان بتوانیم از مشکلات عشایر برای رونق تولید و عرضه گوشت قرمز بکاهیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: بیشترین نیاز آب در بخش مرکزی، وردشت و قسمتی از بخش پادنا سفلی است که حدود ۴۰۰ خانوار می باشد و مسافت‌های دور، جاده های پر پیچ و خم و کمبود امکانات کار آبرسانی به عشایر را سخت کرده است.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان سمیرم بیان کرد: عشایر قشقایی پنج ماه از سال در ۴۵۵ هزار هکتار از مراتع ییلاقی سمیرم هستند و برای تامین علوفه مورد نیاز دامهایشان از این مراتع استفاده می کنند.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با چهار هزار و ۷۰۰ خانوار عشایری از چهار طایفه دره شوری، عمله، فارسیمدان و شش بلوکی ایل بزرگ قشقایی به ییلاق کوچ و مدت چهار ماه از سال میهمان مراتع ییلاقی سمیرم هستند.

انتهای پیام /۶۳۱۱۱/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول