اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

رئیس سازمان زندان‌ها: ۷۰ درصد از زندانیان کشور مربوط به جرائم مواد مخدر هستند

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: ۴۴ درصد از محکومان به‌طور مستقیم و ۲۶ درصد نیز غیرمستقیم مربوط به جرائم مواد مخدر هستند و این یعنی ۷۰ درصد آمار زندانیان کشور.

رئیس سازمان زندان‌ها: ۷۰ درصد از زندانیان کشور مربوط به جرائم مواد مخدر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدمهدی حاج‌ محمدی رئیس سازمان زندان‌ها صبح امروز و در ششمین روز هفته قوه قضائیه از «دادسرا و دادگاه انقلاب تهران» بازدید کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها در حاشیه این بازدید پنج ساعته گفت: حضور قضات در زندان‌ها را در فرآیند اصلاح و تربیت مددجویان امری ضروری می‌دانم. چه بسا لازم است همکاران قضایی ما با حضور در زندان‌ها، همانند یک پزشک، روند درمانی محکومان و نتیجه تاثیرات نسخه درمانی را بررسی کنند.

وی افزود: چنین سرکشی‌ها و بازدید‌های مستقیمی می‌تواند درمواقع لزوم موجبات تجدیدنظر در احکام صادره را فراهم سازد.

حاج‌ محمدی تأکید کرد: ۴۴ درصد از محکومان به‌طور مستقیم و ۲۶ درصد نیز غیرمستقیم مربوط به جرائم مواد مخدر هستند و این یعنی ۷۰ درصد آمار زندانیان کشور؛ در بسیاری از این پرونده‌ها می‌توان از مجازات جایگزین حبس استفاده کرد و حتما زندان مکان و درمان مناسبی برای معتادین نیست.

گفتنی است؛ محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها با حضور در دادسرا و دادگاه انقلاب تهران از بخش‌های مختلف این مرکز ازجمله شعب دادگاه، دادسرا، اجرای احکام، تجدیدنظر، شعب اصل ۴۹ و مجموعه اداری آن بازدید کرد و با قضات و کارکنان قضایی و اداری به گفتگو نشست.

در این سرکشی سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور نیز حضور داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول