اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آتش زدن کاه و کلش جرم محسوب می‌شود/ ۱۷ کشاورز به محاکم قضایی معرفی شدند

۱۷ نفر از کشاورزان پاسارگادکه اقدام به آتش زدن زمین کشاورزی کرده اند شناسایی و به محاکم قضایی معرفی شدند.

آتش زدن کاه و کلش جرم محسوب می‌شود/ ۱۷ کشاورز به محاکم قضایی معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاسارگاد ضمن اظهار تاسف از اینکه طی چند سال گذشته شاهد آتش‌سوزی کاه و کلش ناشی از برداشت محصولات کشاورزی در بعضی از مناطق شهرستان هستیم که این آتش‌سوزی باعث آلودگی هوا و مزاحمت برای شهروندان شده است، اظهار کرد: آتش زدن کاه و کلش جرم محسوب می‌شود و افراد متخلفی که اقدام به این عمل کنند به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد. 

علی اکبر کشاورزی بیان کرد: با توجه به ماده ۲۰ قانون هوای پاک اقدام به آتش‌سوزی کاه و کلش جرم محرز بوده و از همه کشاورزان درخواست داریم این  اقدام را انجام ندهند، در غیر این صورت اداره‌حفاظت محیط‌زیست در راستای ایفای وظیفه قانونی خود حتماً با متخلفینی که مبادرت به این عمل کنند نسبت به معرفی آنان به محاکم قضایی اقدام خواهد کرد و در همین راستا تعداد ۱۷ نفر از کشاورز ان شناسایی و به منظور سیر مراحل قانونی در محاکم قضایی  پرونده تشکیل شده است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی جرائم نقدی و حبس تا یک‌ساله برای افرادی که اقدام به آتش‌سوزی کاه و کلش می‌کنند پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیاک/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول