اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ورزش دوباره رونق می‌گیرد

گرچه موج شیوع ویروس کرونا قدری فروکش کرده و اخبار امیدوارکننده‌ای از رونق دوباره فعالیت‌های ورزشی به گوش می‌رسد ولی برنامه‌ریزی‌های راهبردی و نظارتی از سوی اداره‌کل ورزش‌ و جوانان را می‌طلبد تا مخاطرات سهل‌انگارانه‌ بهداشتی رقم نخورد.

ورزش دوباره رونق می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قریب‌ بر ۱۵ ماه از شیوع کرونا در ایران می‌گذرد و این مهمان ناخوانده بسیاری از فعالیت‌های ورزشی را تحت‌الشعاع قرار داده و چه بسا به تعطیلی کشانده است.

کرونا ضربات جبران‌ناپذیری بر پیکره نیمه‌ جان ورزش همگانی و قهرمانی خراسان‌جنوبی وارده کرده که تسهیلات قطره‌ چکانی و به‌روزمرگی‌افتادن متولیان ورزشی هم نخواهد توانست کمر خم‌ شده این حوزه اجتماعی را راست کند.

گرچه موج شیوع ویروس کرونا قدری فروکش کرده و اخبار امیدوارکننده‌ای از رونق دوباره فعالیت‌های ورزشی به گوش می‌رسد ولی برنامه‌ریزی‌های راهبردی و نظارتی از سوی اداره‌کل ورزش‌ و جوانان می‌طلبد تا مخاطرات سهل‌انگارانه‌ بهداشتی رقم نخورد.

سومین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در ۲۴ رشته ورزشی برگزار می‌شود و ۲۲ هیأت ورزشی خراسان‌جنوبی به‌دنبال برگزاری مسابقات انتخابی و پرورش نخبه‌های ورزشی برای درخشش در این ماراتن ملی هستند.

ورزش‌کاران رشته‌های دوومیدانی، ژیمناستیک، سنگ‌نوردی، شطرنج، شمشیربازی، شنا، قایقرانی، کاراته، کبدی، کشتی، کوراش، هندبال، والیبال، وزنه‌برداری، ووشو، تکواندو، تنیس روی میز، تیراندازی، تیراندازی با کمان، جودو، والیبال و دوچرخه‌سواری در این رقابت‌ها به میدان می‌روند تا برترین‌ مدال‌های رنگی مسابقات رسمی کشور را به گردن آویزند.

مدارس فوتبال و باشگاه‌های ورزشی خراسان‌جنوبی که ویروس منحوس کرونا قفل تعطیلی بر درب آن‌ها آویخته بود دوباره رونق یافته و در حال ثبت‌نام از ورزشکاران و متقاضیان هستند.

براساس گروه‌بندی وزارت ورزش و جوانان رشته‌های ورزشی تنیس خاکی، تیراندازی باکمان، دوومیدانی، سوارکاری، قایقرانی، کوهنوردی، موتورسواری و اتومبیلرانی، دوچرخه‌سواری به جز کوهستان، گلف و استخرهای روباز در هر حالت و با هر وضعیتی می‌توانند فعالیت کنند.

اسکواش، بولینگ و بیلیارد، تنیس روی میز، شطرنج، شمشیربازی، ورزش‌های سه‌گانه، وزنه‌برداری، بدن‌سازی و پرورش اندام، تیراندازی، بدمینتون، اسکیت، فوتسال، والیبال، ورزش‌های روستایی داخل سالن و قایقرانی دراگون بوت که در گروه ۲ قرار دارند نیز می‌توانند در وضعیت نارنجی هم فعالیت داشته باشند.

در گروه ۳ فعالیت‌های ورزشی نیز رشته‌های رزمی، بسکتبال سالنی، بوکس سالنی، بیماری‌های خاص، تکواندوی داخل سالن، کاراته، جانبازان و معلولان، ژیمناستیک، کبدی ، کشتی سالنی، کونگ‌فو و هنرهای رزمی سالنی، نابینایان، ناشنوایان، هندبال، ووشوی سالنی و ورزش‌های زورخانه‌ای قرار دارند که در شرایط آبی و زرد مجوز فعالیت به این رشته‌ها داده شده است.

هیأت ورزش‌های همگانی و انجمن‌های ورزشی که در دل خود رشته‌ها متنوع دارند، آن‌ دسته از رشته‌هایی که در فضای باز قرار می‌گیرند در همه حالت‌ها مجوز فعالیت دارند ولی رشته‌هایی همچون تی. آر. ایکس و آمادگی جسمانی که در فضای سالنی انجام می‌شود با توجه به شرایط خاص می‌توانند سرویس بدهند.

انتهای‌ پیام/69014/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول