اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ایران و برجام، محور اصلی رایزنی رئیس رژیم صهیونیستی با بایدن

«رؤوین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی در جمع جامعه یهودیان نیویورک اعلام کرد که در دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید، درباره ایران رایزنی می‌کند.

ایران و برجام، محور اصلی رایزنی رئیس رژیم صهیونیستی با بایدن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس رژیم صهیونیستی که برای دیدار با مقام‌های آمریکایی به این کشور سفر کرده است، از رایزنی خود با جو بایدن علیه ایران خبر داد.

«رِؤوین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (دیروز) در جمع یهودیان نیویورک اظهاراتی علیه ایران مطرح کرد و خبر داد که با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران رایزنی می‌کند.

پیش از این در خبرها آمده بود که ریولین برای هماهنگی درخصوص مواردی که باید درباره ایران به واشنگتن بگوید با «نفتالی بنِت» نخست‌وزیر و دیگر سران ارشد کابینه جدید این رژیم دیدار کرد. بنا بر گزارش شبکه عبری‌زبان «کان‌نیوز» جلسه مذکور برای هماهنگی پیامی درخصوص ایران است که کابینه جدید قصد دارد از طریق ریولین به واشنگتن انتقال دهد.

طبق این گزارش، «احتمال می‌رود اسرائیل بر موضع خود مبنی بر مخالفت درخصوص احیای توافق هسته‌ای ایران (برجام) تاکید کند اما این انتظار هم وجود دارد که پیشنهادهایی برای ایجاد تغییراتی در این توافق به آمریکا ارائه کند».

بنا بر گزارش رویترز، جو بایدن روز دوشنبه (امروز) در کاخ سفید با ریولین برای انجام یگ گفت‌و‌گوی مفصل درباره تلاش‌های آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران و تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

بنا بر گزارش این رسانه غربی، یک منبع مطلع از دیدار امروز بایدن و ریولین گفته است که انتظار می‌رود رئیس‌جمهور آمریکا در این دیدار بگوید که واشنگتن و تل‌آویو اهداف مشترکی دارند و آن این است که به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده نشود.

به گفته این منبع مطلع، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی همچنین بر حمایت واشنگتن از «حق اسرائیل برای دفاع از خود» تاکید خواهد کرد.

رویترز در گزارش خود خبر داد، بایدن و ریولین در دیدار امروز خودشان در کاخ سفید درباره جنگ دوازده روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه هم تبادل نظر می‌کنند.

پیشتر در خبرها آمده بود که آمریکا تعهد خود را برای تامین کمک های مالی بیشتر برای سامانه گنبد آهنین اعلام کرده است.

سفر رووین ریولین به آمریکا در شرایطی انجام شده که او قرار است هفتم جولای (۱۶ تیرماه) از منصب  رئیس رژیم صهیونیستی بعد از اتمام دوره هفت ساله خود کنار برود و «اسحاق هرتزوگ» جانشین او شود.

ریولین در آخرین سفر خود به آمریکا به عنوان رئیس رژیم صهیونیستی قرار است در نیویورک با مقام‌ها در مقر سازمان ملل و در واشنگتن با بایدن و سران کنگره این کشور دیدار کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول