اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

گنج دفاع مقدس توسط هنرمندان استخراج داده شود/ تولید 4 مستند فاخر با محوریت دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه رزمندگان و شهدا در دفاع مقدس گنجی را به وجود آوردند، گفت: این گنج عظیم و ارزشمند باید توسط هنرمندان استخراج و جهت اشاعه و گسترش آن به نسل‌های آینده منتقل شود.

گنج دفاع مقدس توسط هنرمندان استخراج داده شود/ تولید 4 مستند فاخر با محوریت دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرهنگ سعید کوشکی جهرمی در دیدار با هنرمندان فعال در حوزه سینما، تئاتر و هنرهای نمایشی که با حضور مدیرکل و معاونان صداوسیمای مرکز فارس برگزار شد، با بیان اینکه در چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس که سال 99 بود، استان فارس خوش درخشید و فعالیت های ارزشمند و فاخری در استان صورت گرفت که با همکاری صداوسیمای مرکز فارس و اصحاب رسانه استان بود، اظهار داشت: این حق استان فارس است که همیشه در قله باشد و در حوزه دفاع مقدس نیز استان فارس با تقدیم 15هزار شهید و 270 هزار رزمنده نقش ارزنده و تاثیرگذاری در فداع مقدس داشته است که باید این دستاوردها توسط هنرمندان برای جامعه و کشور بازگو شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس بیان داشت: این هنرمندان هستند که می توانند با فعالیت فاخر هنری خود در جامعه تاثیرگذار باشند و بتوانند در جامعه فرهنگسازی کنند و امروز کشور نیازمند فرهنگسازی است تا از مشکلات به وجود آمده در حوزه اقتصادی، اجتماعی و غیره خارج شود.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس که شامل موزه آرایی و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس و تجهیزات نظامی است پرداخت و افزود: اصل برنامه ما به سرانجام رساندن گالری موزه دفاع مقدس است که 70 سوژه به تصویب رسیده است که در گالری در حال انجام و طی مراحل در گالری است که امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس خطاب به هنرمندان گفت: پشتیبانی و حمایت از هنرمندان و ایجاد زمینه لازم جهت امنیت هنرمندان را که لازمه تولید یک فعالیت فاخر هنری است را انجام خواهیم داد و درخواست داریم از هنرمندان که وارد میدان تولید آثار با نگاه متفاوت و نو به حوزه دفاع مقدس داشته باشند که مورد توجه جامعه و مخاطب پسند باشد و جامعه بتوانند از دستاوردهای دوران دفاع مقدس الگو برداری کنند.

تولید چهار مستند فاخر با موضوع دفاع مقدس

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس نیز در این نشست هم‌اندیشی گفت: با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس 4 مستند فاخر با موضوع دفاع مقدس و فرماندهان استان در فاع مقدس توسط صداوسیمای فارس درحال تولید است.

سیدتقی سهرابی ادامه داد: یکی از رسالت های هنرمندان و رسانه، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است که در این حوزه همه ما وظیفه داریم وارد میدان شده و آثار ارزشمندی تولید و پخش نماییم

وی بیان داشت: فرهنگی که شهید به خاطر آن رفت و شهید شد،  برای رسانه مهم است و همین فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس است که باید در حوزه اقتصادی و فرهنگی وارد شود و مشکلات جامعه را برطرف کند و این فرهنگ شهدا است که باید الگویی برای نسل جوان ما باشد تا دشمنان نتوانند الگوی برای جوانان ما تعریف کنند.

وی بیان کرد: صداوسیمای مرکز فارس در حال تولید 4 مستند فاخر در حوزه دفاع مقدس شامل نقش استان فارس در دفاع مقدس، مستند سردار محمدنبی رودکی فرمانده لشکر 19 فجر در دفاع مقدس، مستند سردار محمدجعفر اسدی فرمانده لشکر 33 المهدی(عج) در دفاع مقدس و مستند امیر حبیب الله سیاری از فرماندهان شاخص استان در دفاع مقدس است که در کنار این فعالیت ها مصاحبه از 100 مادر شهید استان نیز در حال انجام است که به زودی به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول