اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ضرورت رعایت شیوه نامه ها برای جلوگیری از تعطیلی دوباره اصناف

مدیرکل مدیریت بحران استان قم از اقشار و اصناف مختلف خواست با رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی مانع از تعطیلی دوباره اصناف و مشاغل مختلف شوند.

ضرورت رعایت شیوه نامه ها برای جلوگیری از تعطیلی دوباره اصناف

محسن اروجی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی کمیته نظارت ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: در این جلسات آخرین وضعیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: انتظار از دستگاه های اداری استان آن است که در رعایت شیوه نامه های بهداشتی پیشگام باشند و آمار حداقل ۹۰ درصد را در رعایت این شیوه نامه ها ثبت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم سپس خاطرنشان کرد: قاعدتا همه بر این باورند که رعایت پروتکل های بهداشتی قطعا بهتر از تعطیلی اصناف مختلف است، بنابراین امیدواریم همه اقشار و اصناف به رعایت حداکثری پروتکل ها پایبند باشند تا شاهد تعطیلی و یا محدودیت دوباره آن ها نباشیم.

وی افزود: متأسفانه کمترین رعایت شیوه نامه ها مربوط به مشاغل گروه شغلی یک از جمله برخی نانوایی ها و سوپرمارکت هاست، چراکه آن ها خود را جزو مشاغل ضروری بر می شمرند و چنین می اندیشند که در هر صورت تعطیل نمی شوند.

اروجی فعالیت تالارهای پذیرایی را یکی از چالش های این روزها در وضعیت مبارزه با کرونا دانست و گفت: کمیته مشترکی از مرکز بهداشت و اتاق اصناف بر فعالیت تالارهای پذیرایی نظارت دارد و البته پیشنهاد دادگستری کل استان قم مبنی بر اعزام یک قاضی با کمیته های نظارتی مشترک نیز پیشنهاد خوبی است که می تواند در رعایت بیشتر پروتکل ها مؤثر باشد.

وی با بیان اهمیت رعایت پروتکل ها در اماکن ورزشی و تفریحی یادآور شد: این اماکن اخیرا و همانند دیگر شغل ها گروه بندی شدند که گروه یک آن ها همانند گروه شغلی یک تعطیل نمی شوند و گروه های دو، سه و چهار هم بر اساس رنگ بندی های مختلف کرونایی یعنی وضعیت زرد، نارنجی و یا قرمز، همچنان مشمول برخی محدودیت ها هستند.

اروجی سپس به فعالیت گروه های نظارتی در ایام انتخابات توجه داد و اذعان کرد: ۱۲۳ تیم نظارتی در ایام انتخابات در استان قم فعال بود و نتایج بازرسی ها نشان می دهد بیش از ۹۰ درصد پروتکل ها در برگزاری انتخابات در استان قم رعایت شده است، ضمن آن که بیشتر مشکلات دیده شده در برخی شعب اخذ رأی، مربوط به رعایت فاصله گذاری بود که تلاش شد با تذکرهای لازم رفع شود.

وی با تاکید بر کاهش حداقل ۵۰ درصدی بارش ها در استان نسبت به سال قبل به موضوع آلودگی هوا و گرد و غبار در روزهای اخیر در استان پرداخت و گفت: روزهای گرد و غباری استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده و از این رو لازم است تا کارگروه آمایش استان در این زمینه اقدامات لازم را به انجام برساند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول