اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نشست سه‌جانبه پاکستان، ایران و افغانستان؛ محور دیدار طاهریان‌فرد و اتمر

نماینده ایران در دیدار وزیرخارجه افغانستان، بر اهمیت اجماع منطقه‌ای و تقویت روابط میان سه کشور و طرح برگزاری نشست سه‌جانبهٔ وزرای خارجهٔ افغانستان، ایران و پاکستان تاکید کرد.

نشست سه‌جانبه پاکستان، ایران و افغانستان؛ محور دیدار طاهریان‌فرد و اتمر

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «محمد ابراهیم طاهریان فرد» نماینده ویژۀ وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران با «محمد حنیف اتمر» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، طاهریان با بیان نتایج سفر اخیر وی به پاکستان، بر اهمیت اجماع منطقه‌ای و تقویت روابط میان سه کشور، طرح برگزاری نشست سه‌جانبهٔ وزرای خارجهٔ افغانستان، ایران و پاکستان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان تقویت هرچه بیشتر روابط دوستانه میان دو کشور را با اهمیت خواند و بر تحکیم و گسترش هرچه بیشتر مناسبات دوجانبه و چندجانبه تأکید کرد.

اتمر ضمن گفت‌وگو در مورد ضرورت تقویت اجماع منطقه‌ای برای موفقیت روند صلح، طرح نشست سه‌جانبه را در اصول مورد تأیید قرار داد و برگزاری این نشست را برای تقویت اجماع منطقه‌ای در خصوص موفقیت روند صلح مفید توصیف کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان با درنظرداشت اهمیت همکاری‌های عملی میان دو کشور، بر برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی میان افغانستان و ایران، تأکید کرد.

به گزارش فارس،  «محمدابراهیم طاهریان فرد» نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان که روز پنجشنبه از کابل به اسلام آباد عزیمت کرده بود، پس از دیدار با مقامات پاکستان در خصوص آخرین تحولات امنیتی افغانستان، مجددا به کابل سفر کرد و روز جمعه دیدارهای خود را با مقامات سیاسی و دفاعی افغانستان از سر گرفت.

طاهریان فرد در این دیدارها ضمن ارائه گزارشی از گفت‌وگوهای خود با مقامات پاکستانی، به تبادل نظر با مسئولان‌ و شخصیت‌های افغانستانی برای دستیابی به راه‌های مسالمت آمیز بحران جاری و جلوگیری از وقوع جنگ داخلی در این کشور پرداخت.

در همین راستا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران، امروز در نشست هفتگی با رسانه‌ها گفت: طالبان همه افغانستان نیست و همه افغانستان نخواهد بود بخشی از افغانستان و بخشی از دولت و راه‌حل آتی افغانستان است.

وی افزود: این موضوعی است که بارها گفته شده است و آن‌چه مهم است دولت فراگیر با شمول همه گروه‌های اصیل افغانستانی و رسیدن به یک راه‌حل مسالمت آمیز و پایدار در افغانستان است.

خطیب‌زاده گفت: امنیت جمهوری اسلامی ایران و افغانستان به هم پیوستگی بسیار جدی دارد ولذا خیلی طبیعی است که افغانستان را با دقت و از نزدیک موضوعاتش را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول