اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

انتقاد شدید سرمربی ژیمناستیک از وزارت ورزش/ خیرخواه: چرا دست از لجبازی و ضربه زدن برنمی‌دارند؟

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک از حاشیه‌هایی که وزارت ورزش برای این فدراسیون به وجود آورده انتقاد کرد.

انتقاد شدید سرمربی ژیمناستیک از وزارت ورزش/ خیرخواه: چرا دست از لجبازی و ضربه زدن برنمی‌دارند؟

رضا خیرخواه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص قهرمانی کیخا و مدال برنز کهنی در جام جهانی قطر اظهار داشت: ورزشکاران ما کولاک کردند. بالاتر از اول شدن نداریم که کیخا توانست با بیشترین امتیاز قهرمان جهان شود. کهنی هم مقابل چند قهرمان المپیک نمایش زیبایی به اجرا گذاشت. دیگر ورزشکارمان آسیب‌دیدگی جزئی داشت. البته او می‌خواست در مسابقه شرکت کند اما اجازه ندادم چرا که سلامتی او مهمتر بود. الفتی هم کار بزرگی کرد و قهرمان اخلاق شد.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک کشورمان در پاسخ به اینکه آیا کیخا می‌تواند سهمیه المپیک را بگیرد، گفت: او با حریف ژاپنی از نظر رنک مساوی است. باید ببینیم فدراسیون جهانی چه تصمیمی می‌گیرد. البته ما مشکلی در مسابقات آذربایجان داشتیم. من همیشه قبل از فینال برنامه سبکی برای کیخا می‌گذارم که در فینال برنامه اصلی خود را اجرا کند اما در مسابقات باکو به دلیل کرونا نتایج ماقبل فینال را حساب کردند. امیدوارم به حق خود برسد و المپیکی شود.

خیرخواه در خصوص اتفاقاتی که برای فدراسیون ژیمناستیک رخ داده، تصریح کرد: هر مسابقه‌ای که می‌خواستیم برویم، جو بدی به وجود می‌آوردند. ما تا روز آخر نمی‌دانستیم به استرالیا اعزام می‌شویم یا خیر. برای جام‌جهانی قطر هم وزارت ورزش حتی دستی به سر بچه‌های ما نکشید. حتی کارشکنی کردند که ما به مسابقات کسب سهمیه نرویم. بعد از مدال‌هایی که در جام‌جهانی کسب کردیم، وزارت ورزش حتی یک پیام کوتاه تبریک نگفت.

وی ادامه داد: پول فدراسیون را قطع کردند. در زمان مسابقات کسب سهمیه المپیک گفتند رئیس فدارسیون تأیید صلاحیت نشده که همه این‌ها روی تیم تأثیر منفی می‌گذارد. در این 4 سال خیلی عذاب کشیدیم. نمی‌دانم این لجبازی‌ها برای چیست‌. آیا می‌خواهند رئیس فدراسیون برود؟ چون او یک زن است؟ موقع اعزام همیشه باید استرس داشته باشیم. در این 4 سال همیشه موقع اعزام این استرس‌ها را داشتیم.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک کشورمان با اشاره به اینکه در این 4 سال جزء استرس و اضطراب چیزی ندیده، تصریح کرد: خودم از این ورزش بیزار شدم و چیزی جزء اضطراب ندیدم. سوال من از وزیر این است مگر فدراسیون ژیمناستیک برای این مملکت نیست؟ آیا نباید به اردو سر می‌زدند و کمک‌حال می‌شدند؟ چقدر من نقش بازی کنم؟ آیا قهرمانی و سومی جهان کم بود؟ چرا باید این مدال‌ها کمرنگ باشد؟ همه داوران و مربیان خارجی به ما تبریک گفتند اما در داخل حتی یک پیام تبریک نداشتیم. همه راه‌ها را بستند. چطور انتظار داشتند سهمیه بگیریم؟ با این شرایط باز هم بچه‌های ما درخشیدند.

وی ادامه داد: وزارت ورزش واقعا می‌خواهد به بچه‌های تیم ملی و ژیمناستیک ضربه بزند؟ مگر کسب 11 مدال در زمان مسابقات کسب سهمیه المپیک کم است؟ این اتفاق تشویق دارد یا چوب لای چرخ گذاشتن؟ اکثر هیأت‌های ما رئیس فدراسیون را قبول دارند اما نمی‌دانم چرا وزارت حالا که می‌خواهند بروند، دست از لجبازی برنمی‌دارند. من در این 4 سال کلمه‌ای حرف نزدم اما حالا همه صحبت‌ها را می‌گویم.

وی عنوان کرد: اینچه درگاهی را می‌خواهند بردارند چون در خط آنها نیست. کار آنها به ورزش ضربه زده است. ما نمی‌گوییم فدراسیون مشکلی نداشته چون همه ایراد دارند اما وزارت در این 4 سال رفتاری کرد که دشمن با ما نکرد. با درایت فدراسیون تلاش کردیم بچه‌ها در حاشیه نباشند اما الان می‌گویم دست از لطمه زدن به بچه‌ها بردارید. خلاف و مشکل ما چه بوده که باید در فشار روحی قرار بگیریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول