اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

«محمدتقی مؤید» مدیرکل حوزه ریاست شورای راهبردی روابط خارجی شد

«محمدتقی مؤید» سفیر اسبق ایران در هلند، یونان و مراکش به جای «عبدالرضا فرجی راد» مدیرکل حوزه ریاست شورای راهبردی روابط خارجی شد.

«محمدتقی مؤید» مدیرکل حوزه ریاست شورای راهبردی روابط خارجی شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمدتقی مؤید» سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در هلند، یونان، تونس، مراکش و مدیرکل پیشین طرح و برنامه وزارت امور خارجه به عنوان مدیرکل حوزه ریاست شورای راهبردی روابط خارجی منصوب شد.

«عبدالرضا فرجی راد» پیش از این عهده‌دار این سمت بود که در پایان سال ۱۳۹۹ تقاضای استعفا کرد و سید کمال خرازی ریاست شورا، با قدردانی از خدمات وی با استعفای او موافقت کرد.

به گزارش فارس، شورای راهبردی روابط خارجی اتاق فکر و نهاد مشورتی رهبری با رویکردی راهبردی در حوزه روابط خارجی است که در خرداد سال ۱۳۸۵، با حکم مقام معظم رهبری و با هدف نقش‌آفرینی در تصمیم‌گیری‌های کلان، نشان دادن افق‌های نو در روابط خارجی، بهره‌مندی از نظرات نخبگان و تدوین شاخص‌ها در جهت نیل به اهداف سند چشم انداز کشور به ریاست سید کمال خرازی و عضویت علی اکبر ولایتی، علی شمخانی، محمد شریعتمداری و محمد حسین طارمی تشکیل شد.

دور دوم فعالیت‌های این شورا از بیست و هفتم خرداد ماه سال ۱۳۹۳، با تاکید مقام معظم رهبری بر حضور مؤثرتر شورا در عرصه روابط خارجی با انتصاب اعضای جدید آغاز شد. اعضای کنونی شورا عبارتند از: سید کمال خرازی، سعید جلیلی، ابراهیم شیبانی، احمد وحیدی، مهدی مصطفوی و محمد حسین طارمی.

این نهاد دارای رئیس، چهار کمیسیون و دبیرخانه است. ریاست شورا بر عهده سید کمال خرازی است که با حکم مقام معظم رهبری به این سمت منصوب شده است.

کمیسیون‌های چهارگانه شورا عبارتند از:

کمیسیون سیاسی به ریاست سعید جلیلی
کمیسیون اقتصادی به ریاست ابراهیم شیبانی
کمیسیون دفاعی- امنیتی به ریاست احمد وحیدی
کمیسیون علمی- فرهنگی به ریاست مهدی مصطفوی

تدوین راهبردها در کمیسیون‌های چهارگانه شورا انجام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول