اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

اعتیاد اینترنتی، گوشه‌گیری و بلوغ زودرس؛ خطرات فضای مجازی برای کودکان

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا خطرات فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان را تشریح کرد.

اعتیاد اینترنتی، گوشه‌گیری و بلوغ زودرس؛ خطرات فضای مجازی برای کودکان

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به خطرات فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان اشاره و اظهار داشت: کودکان و نوجوانان به دلیل تجربه کم و داشتن حس کنجکاوی در معرض بیشترین خطرات آسیب‌های فضای مجازی و سوء استفاده ابزاری توسط مجرمین هستند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: بهره‌کشی و سوء استفاده از کودکان، بروز آسیب‌های جسمانی و بیماری‌های زمینه‌ای، اعتیاد اینترنتی، گوشه‌گیری و انزوا طلبی، کاهش ارتباطات اجتماعی و افت تحصیلی، مشکلات روحی و روانی و بلوغ زودرس از جمله خطرات فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان است.

وی گفت: استفاده طولانی مدت از گوشی، لب‌تاپ و تبلت به دلیل کاهش حجم فعالیت‌های بدنی باعث بروز مشکلات عدیده جسمی مانند انحنای ستون فقرات، خشکی چشم، بروز برخی بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و... می‌شود؛ همچنین کودکان و نوجوانان به دلیل استفاده ناصحیح و قرار گرفتن همیشگی در معرض رایانه، گوشی و اینترنت دچار اعتیاد شده و در نتیجه تمام دنیای خودشان را محدود به فضای مجازی می‌دانند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: استفاده بیش از حد اینترنت به دلیل جذابیت خاص این فضا باعث از بین رفتن اوقات طلائی و شکاف بین اعضای خانواده شده، درنتیجه منجر به افت تحصیلی کودکان و نوجوانان می‌شود.

سرهنگ رجبی خاطرنشان کرد: قرارگرفتن در معرض بسیاری از محتواهای خشونت‌آمیز و نامناسب باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی، ارتکاب جرائم مختلف و بلوغ زودرس می‌شود.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول