اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کتائب سید الشهداء عراق: پیروزی رئیسی آمریکا را عصبانی کرد

دبیرکل گروه مقاومت «کتائب سید الشهداء» عراق در بیانیه‌ای به حمله بامداد امروز آمریکا علیه مواضع الحشدالشعبی در مرز عراق و سوریه واکنش نشان داد و گفت که برخی تحولات منطقه موجب عصبانیت اشغالگران آمریکایی شده است.

کتائب سید الشهداء عراق: پیروزی رئیسی آمریکا را عصبانی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابو آلاء الولائی» دبیرکل گروه مقاومت «کتائب سیدالشهداء» در عراق امروز (دوشنبه) به حمله هوایی آمریکا علیه مواضع الحشدالشعبی در مرز عراق و سوریه در منطقه مرزی «البوکمال» واکنش نشان داد و گفت که برخی تحولات اخیر در منطقه از جمله پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران موجب خشم آمریکا شده است.

به نوشته کانال تلگرامی صابرین نیوز، در این بیانیه آمده است که آمریکا در ایجاد فتنه میان گروه الحشدالشعبی و نیروهای امنیتی عراق و درگیری شیعی-شیعی ناکام ماند. رژه الحشدالشعبی با حضور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و دیگر فرماندهان امنیتی و وزرای دولت، مانند یک «سیلی بزرگ» بر صورت اشغالگران آمریکایی بود؛ چرا که این کشور تلاش زیادی برای از رسمیت انداختن الحشدالشعبی به کار بسته است.

 دبیرکل گروه مقاومت «کتائب سیدالشهداء» عراق افزود: «نبرد سیف القدس [در غزه]، پیروزی رئیسی، رژه الحشدالشعبی، ایستادگی حوثی‌ها و مردم بحرین، خشم و غیض اشغالگران آمریکایی را برانگیخته است و آن‌ها از این رو به بمباران الحشد الشعبی در مرزها روی آوردند، چرا که محور مقاومت را یک میدان واحد می‌دانند.»

«ابو آلاء الولائی» تأکید کرد که گروههای مقاومت در عراق بازتاب نظر و وجود شهید قاسم سلیمانی هستند و پاسخ به تجاوزات مکرر آمریکایی‌ها را بر خود واجب می‌دانند و شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس و عماد مغنیه مسیر روشنی را ترسیم کرده‌اند که برای مدت‌ها برای گروههای مقاومت کافی است.

به گفته او گروههای مقاومت بیش از یک بار به دولت عراق فرصت داده‌اند تا از راه دیپلماسی نیروهای خارجی را از عراق اخراج کرده و به مصوبه پارلمان عمل کند و سه مرتبه پیشنهاد توقف حملات را تاکنون پذیرفته است، اما تجاوز شب گذشته آمریکا، تمامی معادلات را به هم ریخت.

 الولائی در ادامه گفت که سران اردن و مصر در عراق بودند که جنگنده‌های آمریکایی با پرواز در حریم هوایی اردن و عربستان، نیروهای الحشدالشعبی را هدف قرار دادند.

او در پایان تأکید کرد که گروههای مقاومت به زودی پاسخ سخت به این حمله نشان خواهند داد و اگر آمریکایی‌ها دوباره اقدامی کنند، پاسخ بعدی سخت‌تر و دردناک‌تر خواهد بود.

گروه مقاومت کتائب سید الشهداء صبح امروز نیز به طور جداگانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: « از این پس جنگ ما با اشغالگر آمریکایی نامحدود خواهد بود و اولین گام این جنگ، هدف گرفتن پرنده‌های متخاصم آنان در آسمان عراق عزیز ماست.»

بامداد امروز منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ ۱۴ الحشد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام کرده که نیروهایش آماده انتقام‌گیری هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول