اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعزام جنگنده‌های رهگیر«میگ-31» روسیه به سوریه برای نخستین بار

وزارت دفاع روسیه از اعزام شماری از جنگنده‌های پیشرفته «میگ-31» با قابلیت حمل موشک ابرفراصوت به سوریه جهت دفاع از پایگاه‌‌های خود در این کشور خبر داد.

اعزام جنگنده‌های رهگیر«میگ-31» روسیه به سوریه برای نخستین بار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش روسیه شماری از جنگنده‌های شکاری، رهگیر «میگ-31 » را برای  دفاع از پایگاه‌های خود در سوریه و برگزاری یک رزمایش در شرق مدیترانه در این کشور مستقر کرد.

به نوشته وبگاه «اسرائیل دیفنس» ارتش روسیه رزمایش هوایی و دریایی را از جمعه گذشته برای  پشتیبانی از پایگاه‌های خود در سوریه  برگزار کرده است. آنطور که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده پنج فروند رزمناو از جمله ناو موشک انداز «مسکو» و «آدمیرال اسن» و زیردریایی «اسکول» رزمایش‌هایی را در دفاع از پایگاه‌های «حمیمیم» و «طرطوس» در سوریه انجام خواهند داد.

 روسیه اعلام کرده که هواپیماهای ضد زیر دریایی «ایلوشین» بمب افکن «توپولوف» و جنگنده‌های شکاری، رهگیر میگ-31 خود را نیز بدین منظور عازم سوریه کرده است.

میگ-31 روسیه برای نخستین بار است که در سوریه مستقر شده است. این جنگنده پیشرذفته قادر به حمل موشک‌های ابرفراصوت «کنژال» است و سرعت 10 ماخ  را دارد. این جنگنده می‌تواند کلاهک اتمی حمل کند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که توان این جنگنده در این رزمایش در وضعیت آب و هوایی دشوار و دمای بالا سنجیده خواهد شد.

این رزمایش در حالی انجام می‌شود که ناو هواپیمابر «کوئین الیزابت» انگلیس با 10 فروند جنگنده «اف-35» در شرق مدیترانه مستقر شده است.

ارتش روسیه چندی قبل از انجام آزمایش دوم موفق جنگنده نسل پنجم «سوخو-57» خود در سوریه خبر داد.  «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت که آزمایش مجدد جنگنده سوخو-57 در سوریه با موفقیت انجام شد.  «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز پیشتر گفته بود که   دو جنگنده سوخو-57 در سوریه دو آزمایش موفق انجام دادند.

برخی منابع پیشتر اعلام کردند که روسیه با استقرار سوخو-57 در سوریه موفق به رصد جنگنده‌های پنهانکار آمریکا شده بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول