اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ماجرای مرگ نوجوان فارغانی با عقرب گزیدگی| مادر: آمبولانس ندادند/ علوم پزشکی: خودشان بچه را با رضایت بردند

یک هفته پس از حادثه عقرب زدگی منجر به فوت نوجوان ۱۳ ساله اهل فارغان حاجی آباد، حالا نامه مادر این نوجوان در قالب دلنوشته و دردنامه در فضای مجازی منتشر شده است.

ماجرای مرگ  نوجوان فارغانی با عقرب گزیدگی| مادر: آمبولانس ندادند/ علوم پزشکی: خودشان بچه را با رضایت بردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، یک هفته پس از حادثه عقرب زدگی منجر به فوت نوجوان ۱۳ ساله اهل فارغان حاجی آباد، حالا نامه مادر این کودک در قالب دلنوشته و دردنامه در فضای مجازی منتشر شده است که با واکنش‌‌های متعددی به همراه داشته است تا جایی که دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرده که به نظر می رسد افرادی اقدام به ارتباط گرفتن با پدر و مادر این نوجوان کرده و سعی دارند با سوء استفاده از این حادثه غمبار و عواطف اعضای درجه یک این خانواده، اهداف نادرست دیگری را محقق کنند.

این حادثه که ۱ تیرماه روی داد و نوجوان فارغانی حدود ۲۴ ساعت پس از عقرب گزیدگی جان خود را از دست داد که دانشگاه علوم پزشکی به فاصله یک روز از این واقعه، علت مرگ را مراجعه دیرهنگام خانواده و نپذیرفتن انتقال وی با آمبولانس از فارغان به حاجی آباد توسط خانواده اعلام کرد.

دردنامه مادر

لاله دهقانی مادر نوجوان فوت شده امروز دوشنبه ۷تیرماه در نامه خود آورده است: "با کمال تاسف به رغم حضور پزشک در درمانگاه ایشان فقط از طریق تماس تلفنی فرزند مرا ویزیت نمود و حاضر نشد به بالین فرزندم بیاید و هرچند در درمانگاه فارغان آمبولانس بود، از اعزام با آمبولانس هم خودداری شد و چون ما خودرو شخصی نداشتیم، آن روز تمام تلاشمان را کردیم و تمام روستاهای فارغان را زیر و رو کردیم  که خودرویی اجاره کنیم که اکثر رانندگان بخاطر اینکه حدس و گمانشان این بود بیمار کرونایی است حاضر به انتقال فرزندم نشدند و علت تاخیر چند ساعته نیز چیزی جز عدم دسترسی به خودرو نبود.

در بیمارستان حاجی آباد نیز (فرزند ما) در یک اتاق بدون امکانات و بدون کمترین مراقبت معطل ماند تا اینکه به خاطر استفراغ پی در پی و کبودی لثه، پزشکان کمی به خودشان آمدند و زمانی مراحل درمان نهایی را شروع نمودند که زهر عقرب کار خودش را کرده بود و حتی اعزامش از سوی بیمارستان حاجی آباد  به بندرعباس نیز در آخرین ساعات روز حادثه با تعلل کادر پزشکی بیمارستان حاجی آباد همراه بود.

پدر نوجوان فوت شده هم به رسانه‌ها گفته حدود ساعت ۱۱صبح روز یکم تیر فرزندم را به درمانگاه بردم که دکتر تلفنی دستور تزریق دارو را به کادر درمان درمانگاه فارغان داد. بعد از تزریق دارو حال فرزندم بدتر شد و هر چه اصرار کردم برای انتقالش به حاجی آباد از آمبولانس درمانگاه استفاده کنند پاسخ دادند آمبولانس برای موارد خاص مانند انتقال افراد تصادفی یا بیماران قلبی است."

وی درباره نامه ای که در درمانگاه فارغان با اثرانگشت وی موجود است و در آن مراجعه در ساعت ۱۳ و ندادن رضایت برای انتقال فرزندش با آمبولانس قید شده گفت: من سواد درستی ندارم و نمی دانم چه نامه ای را انگشت زده ام.

 

دو سندی که دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرده که بر اساس آنها می‌توان ثابت کرد که خدمات به خانواده ارائه و پدر خانواده با رضایت کودک خود را به خانه برده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در گفت و گویی رسانه‌ای بر درستی پاسخ و توضیحات قبلی و مراجعه دیرهنگام به عنوان عامل اصلی فوت نوجوان یاد شده تاکید کرد و گفت: رسید دستگاه کارتخوان درمانگاه که ساعت ۱۳ روز حادثه پرداخت شده را یکی از این مدارکی است که نشان می‌دهد چه زمانی به بیمار خدمات داده شده است و شاهدان عینی هم در محل حاضر بوده وحاضر به شهادت هستند که پدر در برابر اصرار برای انتقال فرزندش با یکی از ۲آمبولانس درمانگاه فارغان، با نشان دادن دست خود و جای گزش های عقرب، اظهار داشت: ما به این عقرب زدگی ها عادت داریم و چیز مهمی نیست.

افرادی دنبال سواستفاده از این حادثه غمبار هستند

دکتر نوروزیان خاطرنشان شد: به نظر می رسد افرادی اقدام به ارتباط گرفتن با پدر و مادر این نوجوان کرده و سعی دارند با سوء استفاده از این حادثه غمبار و عواطف اعضای درجه یک این خانواده، اهداف نادرست دیگری را محقق کنند که تایید درستی یا نادرستی این احتمال با کمک دفتر حقوقی و حراست دانشگاه و سازمان های نظارتی در دست اقدام است.

ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب

با وضعیت موجود ضروری است تا کمیته‌ای حقیقت‌یاب در خصوص علل وقوع این حادثه از سوی دستگاه قضایی استان و استانداری هرمزگان تشکیل شود تا علل و عوامل فوت کودکان گرفتار عقرب گزیدگی در چند مورد اخیر که عمدتا با اعتراض خانواده‌ها به عملکرد مراکز درمانی همراه بوده، مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول