اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفارت و پایگاههای آمریکا در عراق در حالت آماده‌باش قرار گرفتند

یک منبع امنیتی عراق خبر داد که پس از بمباران مواضع الحشدالشعبی در مرز عراق و سوریه سفارت آمریکا و پایگاههای نظامی این کشور در عراق در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

سفارت و پایگاههای آمریکا در عراق در حالت آماده‌باش قرار گرفتند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع امنیتی عراقی به شبکه تی‌آرتی ترکیه گفت که سفارتخانه و پایگاههای نظامی آمریکایی در عراق از بیم انتقام گروههای مقاومت، در حالت هشدار و آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

او گفت که نیروها و کارمندان آمریکایی در عراق هرگونه اقدامی تلافی جویانه از سوی گروههای وابسته به الحشدالشعبی را دور از انتظار نمی‌دانند.

در همین راستا تمامی درب‌های سفارتخانه آمریکا که بزرگترین سفارتخانه جهان با ۴۲۰ هزار متر مربع محسوب می‌شود بسته شده و نیروهای امنیتی عراقی به شکل گسترده در اطراف آن در منطقه سبز بغداد مستقر شده‌اند.

 

حرکت نیروهای امنیتی عراق به سمت سفارت آمریکا

 

بسیاری از گروههای مقاومت در عراق از صبح امروز اعلام کرده‌اند که قطعا پاسخ بمباران مواضع الحشدالشعبی در مرز سوریه و عراق را خواهند داد.

بامداد امروز منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ ۱۴ الحشد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام کرده که نیروهایش آماده انتقام‌گیری هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول