اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب‌الله: حمله آمریکا عزم مردم عراق برای دفاع از آزادی کشورشان را افزایش می‌دهد

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای به حمله بامداد امروز جنگنده‌های آمریکایی علیه مواضع الحشدالشعبی عراق واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

حزب‌الله: حمله آمریکا عزم مردم عراق برای دفاع از آزادی کشورشان را افزایش می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب‌الله لبنان امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای به بمباران مواضع الحشدالشعبی در بامداد امروز در منطقه مرزی عراق با سوریه واکنش نشان داد و آن را نقض صریح حاکمیت عراق دانست.

به نوشته وبگاه شبکه المنار، در این بیانیه آمده است که حمله آمریکا که موجب شهادت تعدادی از «مجاهدین» شد، با هدف تضعیف قدرت مقاومت عراق برای مقابله با گروههای تروریستی و تکفیری صورت گرفته است.

حزب الله لبنان در ادامه از مواضع رسمی و غیر رسمی عراق در محکومیت اقدام متجاوزانه آمریکا تقدیر کرد و ضمن تسلیت به خانواده شهدا، تأکید کرد که حملات هوایی آمریکا اراده مردم عراق برای آزادی میهن خود و دفاع از مردم و قهرمانانش را افزایش خواهد داد.

حزب‌الله لبنان در ادامه گفت که تا زمانی که نیروهای اشغالگر آمریکایی از خاک سوریه و عراق خارج نشوند، منظقه روی آرامش و ثبات را نخواهد دید.

بامداد امروز منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ ۱۴ الحشد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام کرده که نیروهایش آماده انتقام‌گیری هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول