اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مروی: جانبازان مرجع تأثیرگذار فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه جانبازان، شهید زنده هستند، گفت: جانبازان و ایثارگرانی که همه روزه با درد و رنج جراحات خود ناشی از سال‌های جهاد و حماسه مواجه هستند، در جامعه حائز جایگاه الهام‌بخشی هستند که همگان در مقام یک مرجع اثر فرهنگی از نور وجود آنان برخوردار می‌شوند.

مروی: جانبازان مرجع تأثیرگذار فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در همایش ملی تکریم جانبازان شیمیایی که به مناسبت هشتم تیرماه، روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی در تالار همایش‌های کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: آستان قدس رضوی که میزبان جانبازان و مجاهدان فی سبیل الله است و ارتباط ناگستنی و بهم پیوسته‌ای با جامعه صالح ایثارگران دارد؛ همان رزمندگانی که پیش و پس از اعزام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، به زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شدند و اذن جهاد از این امام همام می‌ستاندند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در حدیثی از جانب پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که عده‌ای از افراد در قیامت در حالی محشور می‌شوند که معطر به برترین عطرها هستند. در قیامت که پاک از ناپاک و مؤمن از مشرک و کافر جدا و صورت عینی اعمال افراد مشخص می‌شود، شهدا و ایثارگران در حالی پا به عرصه قیامت می‌گذارند که از بوی عطر آنان، اهل قیامت تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و این‌ها همان افرادی هستند که سلامتی اعضا و جوارح خود را در راه خدا فدا کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه جانبازان، شهدای زنده هستند، خاطرنشان کرد: جانبازان و ایثارگرانی که همه روزه با درد و رنج جراحات خود ناشی از سال‌های جهاد و حماسه مواجه هستند، در جامعه حائز جایگاه الهام‌بخشی هستند که همگان  در مقام یک مرجع اثر فرهنگی از نور وجود آنان برخوردار می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی ادامه داد: روزی مأمون عباسی تصمیم گرفت تا برای گمراه کردن مردم و عوام‌فریبی، کسانی را که با ولایتعهدی امام رضا(ع) مخالفت کرده بودند، به طور علنی و رسمی محاکمه کند. در این مراسم محاکمه، فرماندار مدینه یکی از متهمان بود. روایت شده هنگامی که محاکمه فرماندار مدینه در جریان بود، امام رضا(ع) در گوش مأمون مطلبی را نجوا کرد و در این هنگام، فرماندار معزول خطاب به مأمون فریاد برآورد که قطعاً علی بن موسی الرضا علیه من در گوش خلیفه نجوا کرد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در تاریخ نقل شده که فرماندار معزول در جلسه محاکمه خود به صراحت از خلیفه عباسی درخواست می‌کند که برخلاف نجوای امام رضا(ع) رفتار کند؛ غافل از اینکه امام در آن هنگام، شفاعت این مرد را از مأمون مطالبه کرده بود و این در حالی است که همین فرد، مأمور غارت اموال امام(ع) در هنگام اقامت ایشان در مدینه بود.

وی ابراز کرد: ائمه تجلی فضل و رحمت پروردگار و حائز اسماء الهی هستند و وعده شفاعت مجاهدان راه حق که تا پایان عمر بر عهد خود استوار بمانند، در مقاطع مختلف از ناحیه همین انوار فخیمه الهی صادر شده است و بر این اساس، همه اهل زمین و آسمان‌ها به جایگاه شهدا و جانبازان غبطه می‌خورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی عنوان کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را از عقوبت بی‌مهری‌ها و کم‌توجهی‌هایی که به جامعه ایثارگران روا می‌شود، در امان بدارد و شفاعت این عزیزان را در قیامت شامل حال همه مؤمنان قرار دهد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول