اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

لزوم افزایش فعالیت خیران در دانشگاه‌های کشور

معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید ظرفیت فعالیت خیران را در دانشگاه‌ها و حوزه آموزش عالی کشور بیشتر کنیم.

لزوم افزایش فعالیت خیران در دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، محمدتقی نظرپور امروز در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه ولیعصر (عج) اظهار کرد: بخش زیادی از مجموعه اقدامات در رفسنجان و دانشگاه توسط خیران بوده و ما هم باید کمک کنیم فعالیت خیران و سایر فعالیت‌ها به نتیجه مثبت برسد و این ظرفیت را در دانشگاه‌ها و حوزه آموزش عالی کشور بیشتر کنیم.

معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بحث توجه به منابع انسانی در حوزه آموزش عالی هم که مطرح می‌شود، دو رکن بارز و برجسته است؛ یکی بحث اعضای هیأت‌علمی و بحث کارکنان است که اگر بخواهیم خدمات ارزنده‌ای داشته باشیم انتظار داریم اعضای هیأت‌علمی قدم‌های موثری بردارند و متعاقبا هم این اعضا انتظار دارند دولت و مجلس قدم‌های موثری بردارند.

نظرپور گفت: اگرچه درآمد اختصاصی دانشگاه‌های کشور 30 درصد است، اعتبارات آموزش عالی در 1400 حدود 20 هزار میلیارد تومان است که 7 هزار میلیارد تومان درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها است، درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها در برخی فعالیت‌های دانشگاه‌ها کم نشده که بیشتر شده و باید به سمت نسل 4 پیش برویم.وی ادامه داد: وضعیت دریافتی حقوقی همکاران هم انجام خواهد شد، در حوزه اعضای هیأت‌علمی هم کارهای خوبی انجام شده و بحث همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت‌علمی مد نظر است.

نظرپور خاطرنشان کرد: خوشبختانه برخی دانشگاه‌ها برنامه متنوع در این حوزه‌ها را دارند و چشم‌اندازی مشخص کردند تا دانشگاه بر اساس 5 سال به کجا برسد.

وی تصریح کرد: درآمد عمومی دانشگاه باید هزینه شود ولی درآمد اختصاصی دانشگاه بر عهده مدیریت و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه است که این بخش باید فعال‌تر شود و انتظار می‌رود اگر هیأت رئیسه در قانون بودجه رقمی مشخص کرده، این رقم را در بین دانشکده‌ها و بقیه فضاها پخش کند که می‌تواند بر اساس برنامه منسجم پیش برود و درآمدهای اختصاصی را در راستای پیشبرد اهداف ایجاد کند.

معاون اداری مالی وزارت علوم در ادامه اظهار کرد: صرفه جویی در منابع مصرفی است، در حوزه برق، گاز آب، اقلیم این منطقه گرم و خشک است و صرفه‌جویی مهم است، با اینکه خشکسالی را داریم وضعیت نامناسبی هم در دریافت نزولات آسمانی داریم، بنابراین دانشگاه می‌تواند در جمع‌آوری پساب‌ها که قدم‌های ارزنده‌ای برداشته است، موفق باشد.

فرماندار رفسنجان هم گفت: از دیرباز خیرین در حال آبادانی این منطقه هستند و این آثار نشان دهنده حس مسئولیت اجتماعی است که از نگاه خیرخواهانه ایجاد شده‌اند.

فصیحی‌هرندی افزود: دانشگاه‌ها نقشی در راستای تربیت نسل جوان ایفا می‌کنند و امیدواریم انگیزه دانشگاه ولیعصر در راستای تربیت و حفظ دانشجوها و نیروهای انسانی متفکر باشد.

انتهای پیام/80016/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول