اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیک مصرف برق مازندران به بالاتر از مصرف مردادماه سال گذشته رسید

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران گفت: سال گذشته پیک مصرف که معمولا در مرداد ماه هر سال است در مازندران به یک‌هزار و ۹۸۵ مگاوات رسید ولی امسال پیک مصرف به ۲ هزار و ۵۰ مگاوات رسید که افزایش مصرف برق را نشان می‌دهد.

پیک مصرف برق مازندران به بالاتر از مصرف مردادماه سال گذشته رسید

سیدکاظم حسینی کارنامی امروز درباره مصرف برق با توجه به گرمای هوا در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: سال گذشته پیک مصرف که معمولا در مرداد ماه هر سال است در مازندران به یک‌هزار و ۹۸۵ مگاوات رسید ولی امسال پیک مصرف به ۲هزار و ۵۰ مگاوات رسید که افزایش مصرف برق را نشان می‌دهد.

وی افزود: موضوع دیگر بحث کمبود تولید است که تولید برق‌آبی بسیار کاهش یافته و لازم است توصیه‌های مدیریت مصرف جدی گرفته شود.

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران بیان کرد: افزایش و تداوم روزهای گرم موجب افزایش مصرف برق شده که بالا رفتن مصرف برق طی روزهای گذشته موجب بروز خسارت از جمله آتش گرفتن تابلوها و ترانس‌های برق گرفته که در این زمینه هنوز خسارت برآورد نشده است.

حسینی‌کارنامی با اشاره به وجود ۱۸ امور توزیع برق و ۵۰ بخش در استان مازندران، اضافه کرد: همچنین ۵۵۰ سیم‌بان در هر شیفت بیش از ۱۵۰ سیم‌بان در استان در حال ارائه خدمات به مشترکان هستند.

وی یادآور شد: اگر سقف مصرف برق در استان بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد باید خاموشی اعمال شود که در دستور کار قرار دارد.

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران در ارتباط با سردرگمی مردم در ارتباط با اعلام خاموشی و مشکلات برق، تصریح کرد: سامانه ۱۲۱ توزیع برق می‌تواند پاسخگوی ۶۰ نفر باشد که به نوبت بوده ولی مشترکان با نصب اپلیکیشن برق من خیلی راحت‌تر و به‌صورت آنلاین می‌توانند موارد و مشکلات خود را اطلاع دهند و همکاران نیز در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات را بررسی خواهند کرد.

حسینی‌کارنامی در پایان گفت: برق متعلق به همه افراد است و باید فرهنگ درست و بهینه مصرف برق بین مردم نهادینه شود تا همه بتوانیم از این نعمت برخوردار شویم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول