اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یورش صهیونیست‌ها برای تخریب حی‌السلوان| فراخوان کمک از مساجد+ فیلم

نظامیان و خودروهای رژیم صهیونیستی پس از پایان مهلت داده شده، امروز برای تخریب منازل فلسطینی به محله قدیمی سلوان در قدس یورش بردند و درگیری‌هایی در آن رخ داد.

یورش صهیونیست‌ها برای تخریب حی‌السلوان| فراخوان کمک از مساجد+ فیلم

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه شنبه) پس از پایان مهلتی که به فلسطینی‌ها در «حی السِلوان» داده بودند به این منطقه یورش بردند.

بر اساس گزارش وبسایت خبری «شهاب» فلسطین، حدود چهل خودروی پلیس و بلدوزر رژیم صهیونیستی وارد «حی البستان» در سلوان شدند و این منطقه را محاصره کردند.

 

 

رژیم صهیونیستی پیش‌تر به خانواده‌های فلسطینی ساکن در حی البستان ۲۱ روز مهلت داده بود تا خانه‌هایشان را به دست خود تخریب کنند در غیر این صورت باید هزینه تخریب را بدهند و جریمه نیز می‌شوند.

بهانه رژیم صهیونیستی برای تخریب منازل فلسطینی‌ها در این منطقه، طبق معمول ساخت و ساز بدون مجوز است.

 

نظامیان رژیم صهیونیستی همزمان با آغاز کار برای تخریب یک منطقه تجاری در حی البستان، شروع به ضرب و شتم معترضان فلسطینی کردند و شبکه «الجزیره» از زخمی شدن عکاس خود در این میان خبر داد.

هلا‌ل‌احمر فلسطینی از زخمی شدن ۱۳ فلسطینی در این درگیری‌ها خبر داد.

 

همزمان با یورش صهیونیست‌ها، بلندگوهای مساجد قدس از فلسطینی‌ها درخواست کمک کردند تا در مقابل تخریب منازل بایستند.

 

 

نظامیان رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن فلسطینی‌های معترض از بمب صوتی و دودزا استفاده کردند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 

 

اراضی شهر قدیمی سلوان از قدس تا «خان الاحمر» میان قدس و اریحا کشیده شده و در قدیم به این شهر «خان السلاونه» می‌گفتند اما رژیم صهیونیستی بیشتر اراضی آن را مصادره کرده و اکنون فقط شامل ۱۲ منطقه با مساحت ۵ هزار و ۶۴۰ دونم (هر دونم حدود هزار متر) می‌شود.

اولین موضوعی که در سلوان جلب توجه می‌کند پرچم‌های اسرائیلی نصب شده بر روی برخی منازل در میان منازل فلسطینی‌هاست، این پرچم‌ها نشانه آن است که شهرک‌نشینان صهیونیست ساکن منازل مذکور هستند و طی سالهای گذشته به زور بر آن مسلط شده‌اند.

 

 

در سلوان ۵۹ هزار فلسطینی زندگی می‌کنند و ۲۸۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست نیز به زور این رژیم در ۷۸ کانون شهرک‌سازی در این منطقه جای داده شده‌اند.

حدود ۷ هزار و ۵۰۰ فلسطینی در ۶ منطقه سلوان با خطر آوارگی اجباری روبرو هستند و بنا به گفته منابع فلسطینی، رژیم صهیونیستی تا کنون ۶ هزار و ۸۱۷ دستور تخریب منزل برای ۶ منطقه سلوان صادر کرده است.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول