اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دیدار اعضای هیات رئیسه فراکسیون شهید دیالمه با رئیس مجلس

رییس فراکسیون شهید دیالمه مجلس یازدهم از دیدار اعضای هیات رئیسه این فراکسیون با محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد.

دیدار اعضای هیات رئیسه فراکسیون شهید دیالمه با رئیس مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مالک شریعتی رییس فراکسیون شهید دیالمه مجلس از دیدار اعضای هیات رئیسه این فراکسیون با محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سالگرد شهادت شهید دیالمه خبر داد. 

وی با بیان اینکه هدف اصلی فراکسیون شهید دیالمه شفافیت و فساد ستیزی است، افزود: در این دیدار نامه خواهر شهید دیالمه که مسئول بنیاد آثار این شهید گرانقدر است و سال گذشته و هنگام تشکیل این فراکسیون به نمایندگان مجلس یازدهم داده شد امروز (سه شنبه 8 تیر) منتشر و رونمایی شد.

شریعتی اظهار امیدواری کرد اهدافی که مدنظر فراکسیون شهید دیالمه است تحقق پیدا کند.

متن نامه خواهر شهید دیالمه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است: 

حضور محترم نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو فراکسیون شهید دکتر دیالمه

با سلام و احترام

تاریخ انقلاب اسلامی شاهد درخشش جوانی باورمند به اندیشه‌ها و ارزش‌های اسلامی ـ شیعی و توانمند در تمامی عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است. شهید دکتر عبدالحمید دیالمه بی‌تردید یکی از کم‌نظیرترین مجاهدان عرصه اندیشه و عمل بود که نقش اثرگذار او در احیای اندیشه اسلامی (قبل و بعد از پیروزی انقلاب) و عینیت بخشیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی در پرتو تبعیت از مرجعیت شیعی امام خمینی(ره) هرگز فراموش نخواهد شد. اعتقاد به ضرورت احیای اندیشه ناب اسلامی در میان اقشار مختلف مردم و ایمان به کارآمدی این اندیشه الهی در اداره جامعه بدون نیاز به التقاط با مکاتب و اندیشه‌های دیگر از ویژگی‌های برجسته او بود که باید آیندگان به اهمیتش پی ببرند. بدون تردید الزام او به صراط مستقیم در گفتار و عملش در کنار مبارزه ضابطه‌ مندش با خطوط انحرافی و التقاطی در حساس‌ترین برهه تاریخ ایران همواره بر تارک تاریخ تشیع خواهد درخشید. والله متم نوره ولو کره الکافرون. اکنون که پس از چهل سال یکبار دیگر نام شهید دیالمه در فضای خانه ملت طنین‌انداز شده، یعنی همان مکانی که در آن با تمام وجودش از اندیشه اسلام ناب مرزبانی کرد و برای تدوین قوانینی مبتنی بر همین اندیشه الهی به مجلس ورود پیدا کرده بود؛ انتظار می‌رود که بزرگوارانی که زیر چنین نامی برای دفاع از حقوق ملت تلاش می‌کنند به ارزش‌هایی کها ین شهید بزرگوار در لحظه لحظه عمر کوتاهش برای آن مجاهده کرده پای‌بند بوده و در همان مسیر گام بردارند. بر این اساس با کمال احترام و فروتنی، به سبب حقی که آن شهید عزیز بر گردن ما و همه این مرز و بوم دارد، تذکراتی را لازم می‌دانیم: 

1- ایمان شهید به توانمندی اندیشه ناب اسلامی در ایجاد حکومت دینی و باور به وجود طرح و برنامه برای اداره جامعه در متن دین، از ویژگی‌های بارز شهید دیالمه بود، لذا مجلس را جایگاهی برای تدوین این طرح‌ها و قوانین برخاسته از متن اسلام می‌دانست، تقویت چنین نگرشی در تدوین قوانین و هوشیاری لازم در برابر غربزدگی حاکم بر اندیشه‌ها باید سرلوحه تلاش‌های چنین جمعی باشد.

2- اعتقاد شهید به فقاهت شیعی و تبعیت از خط ولایت فقیه و یاری عملی ولایت در قول و عمل از بنیادی‌ترین خط‌مشی‌های شهید دیالمه بود که باید فراروی تمامی فعالیت‌های نمایندگان محترمی باشد که در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

3- ضرورت توجه به رویه سیاسی شهید که به مفهوم واقعی دور از قدرت‌طلبی و منافع شخصی و دنیاگرایی بود، آنچنان که حریت و آزادگی و استقلال برخاسته از عبودیت و بندگی خدا بر تمامی انتخاب‌ها و تصمیمات او سایه افکنده بود. 

4- ضرورت تأسی به مشی شهید در مقابله با جریانات انحرافی که همواره دارای دو ویژگی خاص بود:

الف) دقت و مطالعه عمیق در شناخت اندیشه و افکار سیاسیون و دشمنان انقلاب و نظام استکبار و نیروهای نفوذی و توجه به جریان فراماسونری و یهودیت صهیون، به ویژه بررسی رفتارهای سیاسی افراد از طریق مطالعه اندیشه‌های اعتقادی آنان و به عبارتی دیگر نگاه به رفتارهای سیاسی از زاویه اعتقادات اسلامی)

ب) اولویت دادن به نقش احیاگری خود در تبیین اسلام ناب محمدی و ارائه راه‌حل‌های عملی برای حل مشکلات فرهنگی و سیاسی جامعه اسلامی و سپس افشای موانع فکری و سیاسی موجود در این راه.

5- دقت و رعایت همه جانبه موازین شرعی و ادب اسلامی در روشنگری جامعه نسبت به افراد و شخصیت‌های سیاسی و توجه به پیامدهای اجتماعی تخریب افراد از زاویه معیارهای اسلامی.

6- توجه به تأکید شهید بر کیفیت به جای کمیت در تمامی حرکت‌های گروهی و تشکیلاتی (خود شهید در مسیر همسو کردن دیگران با خود چه در صحنه عمومی اجتماعی و چه در سنگر مجلس شورای اسلامی همواره بر کیفیت افراد و تطابق شعارها با عملکردها التزام جدی داشت)

امید است همانگونه که خود شهید در حیات خود به نامگذاریها و شعارها بسیار حساس بوده و التزام بدان را تعهدی دینی و الهی برای خود می‌دانست، اعضای محترم فراکسیون نیز با نامگذاری جمع خود به نام این شهید گرانقدر بتوانند گامی در مسیر اعتلای ارزش‌های انقلاب اسلامی برداشته و بازوانی توانمند برای معظم رهبری باشند.

حسن ختام و مؤید این چند نکته کلامی از خود شهید است:

«اگر شما امروز جزو افرادی بودید که در تشییع جنازه شهید شرکت کردید، شعار دادید و برای او گریه کردید، امروز این مسئولت بر دوش شماست که حرکت فکری او را بشناسید و بتوانید در جامعه رواج دهید. (سخنرانی خردادماه 1360)»

من الله التوفیق و علیه التکلان

خانواده شهید دکتر دیالمه

28 آبان 1399

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول