اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

برپایی اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی پس از 2 سال/ برپایی در 6 شهر دنیا

دهمین دوره اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با عنوان «عدالت رسانه‌ای و آزادی بیان» در تهران و ۶ شهر جهان اسلام شامل کابل، بغداد، بیروت، غزه، صنعا و استانبول و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

برپایی اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی پس از 2 سال/ برپایی در 6 شهر دنیا

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، محمد علی انوشه مسئول کمیته اطلاع رسانی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی گفت: دهمین دوره اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با عنوان «عدالت رسانه‌ای و آزادی بیان» پس از وقفه‌ای دو ساله، به جهت عدم امکان برگزاری در همه‌گیری کرونا، امروز (سه شنبه هشتم تیرماه) از دو طریق ویدئو کنفرانس و حضوری به‌صورت هم‌زمان و با مشارکت تعدادی از پایتخت‌های کشورهای اسلامی که تعدادی از اعضای مجمع در آن حضور دارند، در تهران و ۶ شهر مختلف از جهان اسلام شامل کابل، بغداد، بیروت، غزه، صنعا و استانبول و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود. افزون بر این، تعدادی از شرکت‌کنندگان از طریق نرم‌افزارهای دیداری خاص و به‌صورت زنده از دیگر کشورها در نشست حضور دارند. 

مسئول کمیته اطلاع رسانی اتحادیه خاطر نشان کرد: اعضای منتسب به اتحادیه که تا پیش از این دوره تعدادشان به ۲۲۸ عضو رسیده؛ از ۳۳ کشور، با بیش از ۲۲ زبان، از ۱۳۰ شبکه ماهواره‌ای، ۵۳ رادیوی فعال، ۳۲ مؤسسه تولیدی و رسانه‌ای، ۴ مؤسسه فضای مجازی و ۹ خبرگزاری در این دوره حضور دارند. 
 انوشه تاکید کرد: این نشست طی یک روز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر که مدت هر جلسه سه ساعت است، منعقد خواهد شد. مراسم افتتاحیه و قرائت بیانیه پایانی به عنوان اختتامیه این دوره اجلاس در پایان نوبت بعد از ظهر، به‌صورت زنده پخش می شود.
مسئول کمیته اطلاع رسانی اتحادیه گفت: در مراسم افتتاحیه، شخصیت‌های صاحب‌نام و برجسته رسانه‌ای، تعدادی از وزرا و مسئولان رسانه از کشورهای مختلف و گروهی از کارشناسان حوزه رسانه شرکت دارند. در این دوره گزارشی از مؤسسات رسانه‌ای فلسطین که توسط اشغالگران صهیونیست در عملیات «سیف القدس» تخریب شدند ارائه می گردد.

وی افزود: در این نشست دبیرکل جدید، دو معاون ایشان، شورای عالی جدید اتحادیه و رئیس شورای عالی با رأی اعضا انتخاب می شوند. اعضای شورای عالی ضمن ارزیابی خدمات موسسات وابسته مانند Unews، تبادل برنامه UPD اطلاعات UFEED، آموزش UCMT و غیره، پیرامون برنامه‌های مربوط به هماهنگی در عرصه برنامه‌ها و تجربیات، آموزش و اطلاعات و محصولات مشترک، به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت؛ برنامه‌هایی که قرار است اتحادیه طی سال‌های آینده اجرا کند. علاوه بر این از جایزه سالانه اتحادیه برای تبادل خبر، برنامه و آموزش در سال ۲۰۲۰ نیز رونمایی خواهد شد. 

مسئول کمیته اطلاع رسانی اتحادیه تصریح کرد: شرکت‌کنندگان، آیین‌نامه داخلی اتحادیه را مورد بررسی قرار خواهند داد. مهم‌ترین آن‌ شامل طراحی پروژه‌های جدید برای اتحادیه، پذیرش و جذب عضو جدید و توسعه نظام‌ها و قوانین فعلی است. دبیرخانه از فعالیت‌های اتحادیه که به‌منظور استمرار فعالیت‌های کلی اتحادیه و توسعه آن، به صورت مجازی برگزار می شود مانند بازار فیلم اسلامی و نمایشگاه تولیدات فنی و جشنواره اتحادیه، نیز گزارشی ارائه خواهد نمود.
انوشه خاطرنشان کرد: برگزاری دوره کنونی مجمع عمومی در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا این اتحادیه را تحریم نموده و برخی از سایت های وابسته به شبکه های عضو را به دلایل واهی مسدود نموده است. نشست دوره‌ای مجمع عمومی در شرایطی برگزار می شود که رسانه ها با چالش های بزرگی در زمینه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی مواجه هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول