اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

دانش‌آموزان اتباع خارجی چگونه در مدارس ثبت‌نام می‌کنند؟ + جزئیات

شیوه‌نامه ثبت نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی 1401-1400، از سوی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.

دانش‌آموزان اتباع خارجی چگونه در مدارس ثبت‌نام می‌کنند؟ + جزئیات

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، در اجرای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مبنی بر بهره مندی فرزندان لازم التعلیم اتباع افغانستانی از امکانات آموزشی ، «شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی 1401-1400»، از سوی مرکز امور بین الملل  و مدارس خارج از کشور به ادارات کل استان ها ابلاغ شد.

از اهداف اصلی این شیوه نامه، فراهم نمودن امکان «دسترسی به آموزش پایه برای کودکان لازم التعلیم اتباع خارجی»، «ایجاد فرصت های برابر و عدالت آموزشی، برای همه دانش آموزان و افراد لازم التعلیم» در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و «توسعه بهداشت در جامعه دانش آموزان اتباع خارجی» با هدف حفظ سلامت دانش آموزان مدارس کشور، ذکر شده است.

بر این اساس، دانش آموزان اتباع خارجی دارای مدارک مجاز گذرنامه  و روادید معتبر،  جزو دانش آموزان مشمول ثبت نام و تحصیل در مدارس کشورمحسوب می شوند.

در بخشی از این شیوه نامه آمده است: ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در هنرستان های شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش با رعایت سهمیه پذیرش 20 درصدی از ظرفیت در ناحیه، شهرستان و منطقه در رشته های شاخه فنی و حرفه ای و رشته های: پویانمایی، سینما، نمایش، عکاسی، موسیقی ، نوازندگی  و شاخه کاردانش،  هتلداری، نقاشی ایرانی، صحافی و جلوه سازی و نوازندگی سازهای ایرانی و خارجی آواز ایرانی، بلامانع است.

ثبت نام اتباع خارجی در مدارس مناطق ممنوعه تردد وامکان اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران مجاز نمی باشد.

این شیوه‌نامه را می‌توانید دانلود کنید:  نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول