اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

یکهزار و ۲۰۰ گلستانی تحت پوشش بیمه‌سلامت/ قراداد ۱۰۰۰ موسسه در گلستان با بیمه‌سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان از تحت پوشش قرار گرفتن یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در این استان خبر داد.

یکهزار و ۲۰۰ گلستانی تحت پوشش بیمه‌سلامت/ قراداد ۱۰۰۰ موسسه در گلستان با بیمه‌سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهرداد کمانگری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: تاکنون تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در سطح استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت شدند.

وی از حذف دفترچه‌های بیمه از ابتدای اردیبهشت ماه جاری خبر داد و تصریح کرد: نسخه پیچی الکترونیکی در بخش خصوصی دفاتر بیمه سلامت در استان گلستان از تیرماه سال جاری آغاز شد.

*بیش از ۸۰۰ هزار روستایی در گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه بیمه روستاییان بیشترین آمار بیمه سلامت را به خود اختصاص داده است، ابراز کرد: در بیمه سلامت تعداد پنج صندوق بیمه‌ای داریم که بیش از ۸۰۰ هزار روستایی در استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

کمانگری خاطرنشان کرد: در صندوق بیمه کارکنان دولت تعداد ۱۲۰ هزار کارمند دولت به همراه خانواده در بیمه سلامت عضو هستند و در صندوق سایر اقشار اعم از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، طلاب، حوزه علمیه که بیش از ۵۰ هزار نفر تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند.

*بیمه شدگان سلامت از طریق سامانه تلفنی «۱۶۶۶» از خدمات الکترونیک بیمه سلامت مطلع شوند

وی اظهار کرد: دو صندوق «بیمه همگانی سلامت» و «صندوق ایرانیان» نیز جزو بیمه سلامت هستند که صندوق بیمه همگانی سلامت در شهرها به صورت رایگان خدمات‌رسانی می‌شوند و حدود ۱۳۰ هزار گلستانی تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند و صندوق ایرانیان به گونه‌ای است که فرد بیمه شده هزینه بیمه را کامل پرداخت می‌کند و سپس از خدمات آن بهره‌مند می‌شود که حدود ۴هزار الی ۵ هزار نفر در استان گلستان در این صندوق بیمه هستند.

مدیرکل بیمه سلامت در استان گلستان با بیان اینکه بیمه شدگان سلامت می‌توانند برای دریافت خدمات الکترونیکی از طریق سامانه غیرحضوری « http://eservices.ihio.gov.ir/esc » و همچنین سامانه مکانیزه رسیدگی پاسخگویی به شکایات ذینفعان از طریق سامانه «http://shekayat.ihio.gov.ir» اقدام کنند.

کمانگری با تاکید بر اینکه بیمه شدگان سلامت می‌توانند از طریق سامانه تلفنی «۱۶۶۶» از خدمات الکترونیک بیمه سلامت مطلع شوند، خاطرنشان کرد: بیمه شدگان بیمه سلامت می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی «https://gs.ihio.gov.ir» و برای اطلاع از اعتبارات وضعیت بیمه سلامت از طریق « ستاره ۱۶۶۶ مربع» اقدام کنند.

*درخشش دانشگاه علوم پزشکی گلستان در زمینه نسخه الکترونیک/ کسب رتبه دوم کشوری گلستان در نسخه‌ الکترونیکی

وی از درخشش دانشگاه علوم پزشکی گلستان در زمینه نسخه الکترونیک خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان در خردادماه جاری توانست رتبه دوم کشوری را در نسخه الکترونیکی به خود اختصاص دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه تاکنون ۶۰ درصد مراکز درمانی به صورت نسخه الکترونیکی است، افزود: امیدواریم تا مهرماه سال جاری بتوانیم این روند را به صد درصد برسانیم.

کمانگری با بیان اینکه ۹۸.۵ درصد از داروخانه‌های استان گلستان مجهز به نسخه‌ پیچی الکترونیکی شدند، ابراز کرد: ۹۸.۲ درصد از آزمایشگاه‌های استان گلستان، ۹۶.۴ درصد از پرتوپزشکی، ۹۴.۹ درصد از مطب‌های قرارداد بیمه سلامت،۹۶.۸ درصد از درمانگاه‌ها و ۱۰۰ درصد بیمارستان‌های استان گلستان مجهز به سیستم نسخه الکترونیکی شدند.

وی با بیان اینکه مراکز درمانی که مجهز به نسخه الکترونیکی شدند به صورت ابزار پرداختی تشویق می‌شوند، گفت: نزدیک به یک‌هزار موسسه در سطح استان گلستان با بیمه سلامت قرارداد بستند.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول