اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تفاهم‌نامه بین قوای سه‌گانه برای تنقیح قوانین

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: کارتنقیح قوانین در 8 بخش در مجلس شروع شده و برای این منظور (تنقیح قوانین) تفاهم‌نامه‌ای بین قوای سه‌گانه داشته‌ایم.

تفاهم‌نامه بین قوای سه‌گانه برای تنقیح قوانین

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت:‌ برای تنقیح قوانین در مجلس کارهای خوبی شروع شده و در 8 حوزه اقدامات مقدماتی در این زمینه آغاز شده است.

وی افزود: اقدامات مقدماتی برای تنقیح قوانین در حوزه‌های محیط زیست، سلامت، معدن، ورزش، انتخابات، احزاب سیاسی، شورای شهر و شهرداری‌ها و رفاه و تأمین اجتماعی آغاز شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: سابقه قانون‌گذاری در کشور ما به سال 1285 باز می‌گردد و 115 سال است که کار قانون‌گذاری در کشور ما در حال انجام است که در این 115 سال 12 هزار قانون در کشور ما به تصویب رسیده که با احکام آنها 120 هزار قانون را شامل می‌شود که البته این حجم از قوانین نیازمند تنقیح است چرا که در میان این قوانین مصوب قوانین متناقض، متعارض، قوانین ناکارآمد و ... وجود دارد.

سلیمی خاطرنشان کرد:‌ در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی 1921 قانون وجود دارد که نیازمند تنقیح است، همچنین در حوزه‌های دیگر قوانینی که نیازمند تنقیح است عبارت است از، در صنعت 3073 قانون، در حوزه شورای شهر 2013 قانون، در حوزه معدن 858 قانون، در حوزه انتخابات 819 قانون ، در حوزه ورزش 455 قانون، که بخشی از این قوانین غیرمعتبر شناسایی شده است و در بعضی بخش‌ها کمیته‌هایی برای تنقیح قوانین تشکیل شده است.

وی افزود: اقداماتی که باید در بحث تنقیح قوانین انجام شود ابتدا جمع‌آوری قوانین و شناسه‌گذاری آنها است، دوم پالایش قوانین و تهیه فهرستی از قوانین منسوخ و تشکیل کارگروه‌های کارشناسی برای این منظور است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در این زمینه دو اقدام بزرگ در مجلس یازدهم در حال انجام است ابتدا که در یک مورد شورای راهبردی تنقیح قوانین تشکیل شده و جلسات خود را شروع کرده و  کار بزرگ دیگری که در این زمینه انجام شده این است که یک تفاهم‌نامه ملی بین قوای سه‌گانه برای تنقیح قوانین داشته‌ایم تا کار تنقیح قوانین با اولویت‌بندی انجام شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول