اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه کوبا: حملات هوایی آمریکا به عراق و سوریه نقض قوانین بین‌المللی است

رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا حملات اخیر هوایی آمریکا به قلمروی سوریه و عراق را بشدت محکوم کرد.

وزیر خارجه کوبا: حملات هوایی آمریکا به عراق و سوریه نقض قوانین بین‌المللی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه کوبا سه شنبه بعد از ظهر بشدت از حملات هوایی اخیر آمریکا به عراق و سوریه انتقاد کرد.

«برنو رودریگز» وزیر خارجه کوبا در توییتی بدین منظور نوشت: «کوبا بشدت حمله هوایی آمریکا به قلمروهای سوریه و عراق که نقض آشکار قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد است را محکوم می‌کند».

وزارت دفاع آمریکا از حمله هوایی هواپیماهای جنگی این کشور به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر داد. پنتاگون مدعی شده که این حملات در پاسخ به حملات شبه نظامیان به پایگاهها و نظامیان آمریکایی مستقر در خاک عراق صورت گرفته است.

کانال خبری صابرین نیوز در عراق نیز از بمباران مواضع نیروهای حشد الشعبی در نوار مرزی عراق و سوریه خبر داده است.

وزارت دفاع آمریکا در ادامه بیانیه خود ضمن تاکید بر حمایت از نظامیان آمریکایی مستقر در عراق مدعی شده است که ارتش آمریکا به دعوت دولت عراق و برای جنگ با داعش در این کشور حضور دارد و انجام این حملات یک پیام بازدارنده برای محدود کردن خطرات علیه نظامیان آمریکایی است. 

خبرگزاری سانا در گزارش تکمیلی خود آورده است، یک هواپیمای جنگی که گمان میرود آمریکایی باشد ساعت یک بامداد به وقت محلی به منازل مسکونی در حومه شرقی دیرالزور در منطقه بوکمال به موشک حمله کرده است که در این حملات یک کودک شهید شده و سه غیرنظامی دیگر نیز مجروح شده‌اند.

خبرگزاری سانا همچنین از خسارات مادی به منازل مسکونی و غیرنظامی خبر داده است.  منابع عراقی نیز گزارش دادند که در این حملات موشکی چهار نفر از نیروهای حشد الشعبی به شهادت رسیده‌اند. 

این دومین بار است که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید اقدام به انجام حملات نظامی در منطقه به گروه‌های مقاومت کرده است. سخنگوی کاخ سفید دوشنبه گفت که  رئیس‌جمهور آمریکا حمله به مواضعی در مرز عراق و سوریه را «ضروری، مناسب و سنجیده» می‌داند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول