اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته بیست و پنجم لیگ برتر| استقلال و آلومینیوم؛ نبرد مجیدی با یک استقلالی دیگر/تمرین گلزنی سپاهان

دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر روز پنجشنبه با انجام 5 مسابقه به پایان می‌رسد. استقلال در این روز میهمان تیم آلومینیوم اراک است و سپاهان رده دومی به مصاف قعرنشین مسابقات می‌رود.

هفته بیست و پنجم لیگ برتر| استقلال و آلومینیوم؛ نبرد مجیدی با یک استقلالی دیگر/تمرین گلزنی سپاهان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، 5 دیدار پایانی هفته بیست و پنجم لیگ برتر روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم؛

نساجی - پیکان؛ چهارمین برد قائمشهری‌ها یا عبور سلامت شاگردان تارتار؟

نساجی با سه برد متوالی 25 امتیازی شد و به رده چهاردهم جدول صعود کرد اما هنوز در منطقه خطر است و باید در بازی‌های باقیمانده هم نتایج مطلوبی بگیرد. شاگردان ساکت الهامی این هفته میزبان پیکان هستند تیمی که در 5 هفته اخیرش برد نداشته البته شاگردان تارتار تیم سایپا را شکست دادند که به دلیل گاف علی اصغر مدیر روستا مدیر تیم و با حکم کمیته انضباطی 3 بر صفر بازنده شدند. پیکانی‌ها در حال حاضر با 28 امتیاز در رده یازدهم جدول لیگ هستند. نتیجه این بازی ضمن اینکه برای هر دو تیم در منطقه خطر اهمیت دارد برای تمامی تیم‌های قعرنشین اهمیت دارد. البته پیکان امیدوار است که رای در کمیته استیناف شکسته شود و آنها با بازگشت 3 امتیاز در جدول لیگ چند پله صعود کنند. 

مهدی تارتار سرمربی پیکان هفته گذشته بعد از تساوی خانگی با نفت مسجدسلیمان آن را برای تیم خود باخت توصیف کرد. پیکان در بازی رفت 2 بر یک پیروز شده بود و باید دید این تیم می‌تواند نوار بردهای نساجی را قطع کند یا آنها چهارمین قربانی تیم نساجی خواهند بود؟

آلومینیوم اراک - استقلال ؛ نبرد مجیدی با یک مربی استقلالی دیگر

این بازی هم مثل دیدار هفته گذشته برای استقلال و سرمربی حریف یک مسابقه ویژه است. علیرضا منصوریان سرمربی آلومینیوم سابقه سرمربیگری استقلال را داشته و مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد. آبی پوشان هفته گذشته تیم امیر قلعه‌نویی را شکست دادند و حالا نوبت یک استقلالی دیگر است. آلومینیوم از هفته هفدهم به بعد شکست نخورده است. آنها بعد از باخت 6 بر یک مقابل سپاهان یا برده‌اند یا مساوی کرده‌اند. استقلال اما روزهای پر فراز و  نشیبی را پشت سر گذاشته‌ یک بار مثل بازی با گل گهر از موقعیت‌های گلزنی نهایت استفاده را برده‌اند و پیروز شدند و یا در دربی و بازی با ذوب آهن بازنده شده اند.

شیخ دیاباته که تازه روز گذشته وارد تهران شد بعید است که مقابل الومینیوم اراک حضور داشته باشد. نکته اصلی اعتراض باشگاه استقلال به داور بازی است. باشگاه استقلال خواهان تغییر سیدمهدی سیدعلی شده است . آبی‌پوشان وبخصوص فرهاد مجیدی نسبت به این داور ذهنیت دارند و هنوز بازی جنجالی با فولاد و اخراج فرهاد مجیدی و دو بازیکن دیگر را از یاد نبرده‌اند اما نباید همه چیز را سفید و سیاه دید. مسابقه رفت را استقلال 2 بر صفر برد. البته آن زمان منصوریان در تیم آلومینیوم نبود و شرایط مسابقه فردا کاملا متفاوت است. الومینیوم در حال حاضر با 36 امتیاز در رده چهارم است و استقلال 43 امتیازی سوم است.

هواداران استقلال هم در روز گذشته مقابل قوه قضائیه تجمع کردند و خواستار رعایت عدالت بودند و از مسئولان قضایی هم می‌خواستند که به اداره این باشگاه سر و سامانی بدهند.

مس - فولاد ؛ نبرد صنعتی‌ها

مس رفسنجان با 4 شکست پیاپی به منطقه خطر و رتبه دوازدهم جدول لیگ برتر سقوط کرده است و اکنون این تیم برای رسیدن به رده‌های بالاتر جدول تلاش می‌کند. مس هم به پرسپولیس و هم به سپاهان بازی را واگذار کرده است و این هفته هم در خانه میزبان تیمی است که برای کسب سهمیه آسیایی تلاش می‌کند. فولاد خوزستان هفته گذشته از سپاهان امتیاز گرفت و حالا می‌خواهد پنجمین شکست متوالی را به مس تحمیل کند. نبرد صعنتی‌ها در دور رفت هم برنده نداشت و بازی با نتیجه یک بر یک مساوی تمام شده بود. فولاد در ضورت پیروزی می‌تواند یک پله در جدول صعود کند و به رده چهارم برسد اما مس اگر برنده شود چندین پله صعود خواهد کرد.

نفت مسجدسلیمان - صنعت نفت آبادان؛ دربی نفتی

دربی نفتی خوزستان جذاب خواهد بود. دو تیم در رده‌های نهم و دهم جدول لیگ قرار دارند. نفت ابادان هفته گذشته بعد از 12 هفته توانست رنگ برد را ببیند و اکنون با 28 امتیاز یک پله بالاتر از نفت مسجدسلیمان ایستاده است. نفت هفته گذشته در دقایق پایانی مقابل پیکان برد را با مساوی عوض کرد و دو امتیاز از دست داد. در این مسابقه شاید تساوی نتیجه مطلوبی برای هر دو تیم محسوب شود. در بازی رفت نفت آبادان 2 بر صفر پیروز شد اما نفت آبادان در  نیم فصل دوم کاملا متفاوت شد و روند نزولی پیدا کرد. 

سپاهان - ماشین سازی؛ تمرین گلزنی زردپوشان اصفهان

این بازی بدون تعارف آسان‌ترین مسابقه زردپوشان اصفهانی خواهد بود. مسابقه‌ای که نمی‌توان گفت قابل پیش بینی نیست. حتی بهترین فرصت برای سپاهان است که بر تعداد گل های زده خود اضافه کند. زردپوشان اصفهانی با 42 گل زده زهردار ترین خط حمله لیگ را دارند و پنجشنبه مقابل ضعیف ترین خط دفاع لیگ قرار می‌گیرند. ماشین سازی 38 گل خورده و در آستانه سقوط به لیگ یک است. این تیم فقط 15 گل زده و بعید است مقابل سپاهان رده دومی حرفی برای گفتن داشته باشد. این مسابقه تمرین گلزنی و بازی تدارکاتی آسان برای شاگردان محرم نویدکیاست. بازی رفت  با نتیجه مساوی 3 بر 3 به پایان رسید اما اکنون ماشین سازی نسبت به دور رفت افت فاحشی دارد.

اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر:

چهارشنبه ۹ تیر     

پرسپولیس تهران- گل گهر سیرجان ساعت 19:50

اشکان خورشیدی – علی اکبر نوری – علی احمدی – حسین زیاری     

ناظر: مسعود مرادی        

سایپا تهران– شهر خودرو مشهد  ساعت 19:50

حمید حاج ملک – عباس پورحیدری – سید امیر قاسمی – محمد رضا مهرگان

ناظر: رحیم رحیمی مقدم       

تراکتورسازی تبریز – ذوب آهن اصفهان ساعت 19:15

یاسر همرنگ – آرمان اسعدی – محمد رضا مدیر روستا – رضوان سرشار   

ناظر: حسین نجاتی      

پنجشنبه ۱۰ تیر

آلومینیوم اراک – استقلال تهران    ساعت 19:50

مهدی سید علی – محمد جواد مداح – امیر محمد داود زاده – حسین زمانی             

ناظر: حیدر شکور    

فولاد مبارکه سپاهان – ماشین سازی  ساعت 21:15

علی ابراهیمی – حسین مرادی – صادق رستمی – ابوالفضل گرجی  

ناظر: رضا سخندان  

نساجی مازندران – پیکان تهران  ساعت 19:50

محمد حسین زاهدی فرد- تورج عیوض محمدی – یوسف مغروری – امیر سامان سلطانی

ناظر: حاتم بک پور  

مس رفسنجان – فولاد خوزستان  ساعت 20:30 

محمد رضا تارخ – حامد صفایی – عدنان پیروی – ایمان کهیش  

ناظر: یداله جهانبازی

نفت مسجد سلیمان – صنعت نفت آبادان  ساعت 20:50

 سید مهدی مرجان زاده – فرهاد فرهاد پور- پوریا زحمتی – رضا قاسمی  

ناظر: نادر جعفری

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول