اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تصویب و ابلاغ «قانون کشتیرانی تجاری ایران» بعد از 57 سال/ دادگاه‌های دریایی تشکیل می‌شود

معاون دریایی سازمان بنادر دریانوردی گفت: قانون جدید دریایی ایران به نام قانون کشتیرانی تجاری ایران در مرحله تصویب و ابلاغ است.

تصویب و ابلاغ «قانون کشتیرانی تجاری ایران» بعد از 57 سال/ دادگاه‌های دریایی تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم روز دریانورد بعد ازظهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش، رئیس سازمان شیلات و جمعی از دریانوردان نمونه کشور در تهران در حال برگزاری است. 

در این مراسم معاون دریایی سازمان بنادر دریانوردی به شرایط صنعت حمل‌ونقل دریایی در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در شروع تحریم‌ها حمل‌ونقل دریایی به عنوان صحنه اول تحریم‌ها مورد توجه دشمن قرار گرفت. چون نقش محوری در اقتصاد و هویت یک کشور دارد. 

جلیل اسلامی اضافه کرد: بنابراین سازمان بنادر وارد فضایی شد که باید کشتیرانی ملی را حفظ کند و توسعه دهد و در مقابل تحریم‌ها بایستد و این با کار تیمی محقق شد.

وی شیوع کرونا را را از دیگر مشکلات صنعت دریانوردی در دوران اخیر عنوان کرد و گفت: با وجود مشکلات در حوزه پرسنل دریایی و بهداشت آنها، ماندگاری طولانی دریانوردان روی دریا و نبود امکان جابه‌جایی آسان در کشورهای مختلف این صنعت کار خود را ادامه داد.

معاون دریایی سازمان بنادر دریانوردی افزود: قانون دریایی جمهوری اسلامی ایران بعد از سال 1343 نیاز به بازنویسی داشت که با نظر جمعی بخش‌های دریایی کشور این  اتفاق رخ داد و قانون جدید دریایی به نام قانون کشتیرانی تجاری ایران تصویب و ابلاغ می‌شود.

* تشکیل دادگاه‌های دریایی

اسلامی گفت: تشکیل دادگاه‌های دریایی نیز امسال محقق شد، لایحه آن تصویب و ابلاغ شد و فرایند اجرایی کار در حال انجام است.

وی افزود: سند راهبردی دریایی در حال تصویب است، 28 راهبرد دریایی تدوین شده است که به توسعه و غنی‌سازی دریایی در موضوع خدمات کمک می‌کند.

معاون دریایی سازمان بنادر دریانوردی با اشاره به آغاز ساماندهی شناورهای سنتی در سال جاری عنوان کرد: ساماندهی شناورهای فاقد هویت نیز در دستور کار قرار گرفته است. 

اسلامی با بیان اینکه 130 هزار نفر دریانورد در حوزه کشتیرانی تجاری، نظامی، صیادی و خدماتی داریم، اظهار داشت: باید زیرساخت آموزش دریایی را توسعه دهیم و برون‌سپاری کنیم که نقشه راه آموزش کشور به تصویب هیأت عامل رسیده و در حال ابلاغ به مناطق است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول