اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

امیدواری وزیر ورزش برای کسب مدال در رشته‌های جدید

وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد کاروان ایران در توکیو در رشته‌های جدید سهمیه بگیرد.

امیدواری وزیر ورزش برای کسب مدال در رشته‌های جدید

به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود سلطانی فر در حاشیه مراسم اختتامیه شعر المپیک، عنوان کرد: المپیک مهمترین آوردگاه ورزشی جهان است که زبده‌ترین ورزشکاران هر ۴ سال دور هم جمع می‌شوند. فرق المپیک با رویدادهای دیگر این است که در مسابقات بین‌المللی مسیر ورود راحت است اما المپیک تفاوت بزرگ دارد و اینکه چون آوردگاه نخبگان دنیاست همواره ۲-۳ سال قبل از رویداد مسابقات کسب سهمیه برگزار می‌شود‌.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ۲۰۰ کشور عضو فدراسیون جهانی هستند و ۱۲ کشور سهمیه المپیک گرفتند که ایران جزو آنهاست. در بسکتبال هم همین شرایط را داریم. در شمشیربازی ۸ قدرت برتر دنیا که یکی از آنها ایران است به المپیک می‌رود. در کشتی ۱۶ نخبه اوزان مختلف سهمبه المپیک می‌گیرند که در المپیک باید با قدرترین ورزشکاران رقابت کنند. 

وی با اشاره به سهمیه‌های کسب شده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما موفق شدیم با همدلی، عنایت خداوند و تلاش ورزشکاران، هماهنگی فدراسیون‌ها بیشترین سهمیه تاریخ حضور ایران در المپیک را بگیریم. تاکنون ۶۶ سهمیه کسب شده که این دوره بیشترین سهمیه محسوب می‌شود. نکته اینجاست که ۱۰ سهمیه را بانوان کسب کرده‌اند.  

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه کاروان ایران فقط در ۴ رشته مدال کسب کرده، یادآور شد: ما در ۴ رشته بیشتر نتوانسته‌ایم مدال بگیریم اما خیلی امیدواریم در المپیک توکیو در رشته‌های جدید مانند شمشیربازی، والیبال که به ترکیب دلخواه رسیده و کاراته که ایران جزو ۴-۵ قدرت دنیاست و تیراندازی روی سکو برویم. تدارکات خوبی با وجود تاخیر یکساله المپیک صورت گرفته است. امیدواریم بهترین حضور و نتایج را در توکیو داشته باشیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول