اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

استقبال از هر سرمایه‌گذار برای توسعه بندر اقیانوسی جاسک / مسکن دریانوردان در دستور کار قرار گرفت

وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه بندر جاسک در کوه‌مبارک در دستور وزارت راه و شهرسازی است و هر سرمایه‌گذاری که اعلام آمادگی کند، استقبال می‌کنیم.

استقبال از هر سرمایه‌گذار برای توسعه بندر اقیانوسی جاسک / مسکن دریانوردان در دستور کار قرار گرفت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی امشب در مراسم روز دریانورد اظهار داشت: جامعه دریانوردان نماد اقتدار و سربلندی جمهوری اسلامی ایران هستند و دریانوردی در زمره مؤلفه‌های قدرت هر کشوری است. 

وی ادامه داد: ظرفیت دریایی کشور متصل به دریا و آب‌های آزاد نامحدود است و هرچه بیشتر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم، یعنی به یکی از مؤلفه‌های قدرت، قدرت بخشیده‌ایم. 

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ در بخش تجاری نیازمند برنامه‌ریزی هستیم تا سهم بیشتری از بازار دنیا را کسب کنیم. 

اسلامی عنوان کرد: در توسعه ظرفیت‌های پشتیبانی اقتصاد دریا بندر خود را گسترش و تجهیز و نوسازی کرده‌ایم و 100 میلیون تن ظرفیت بنادر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری جدید در یک و نیم سال اخیر 15 هزار میلیارد تومان است.

* تحریم صنعت ساخت کشتی کشور را فعال کرد

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: به برکت تحریم شرکـت‌های کشتی‌سازی ساخت داخل در سال‌های 98 و 99 پرکارترین سال‌های تاریخ فعالیت خود را تجربه کرده‌اند.

اسلامی گفت: جامعه 130 هزار نفری دریانوردان کشورمان در اغلب نقاط دنیا تردد دارند.

وی افزود: با وجود تحریم‌ها و شیوع کرونا ناوگان کشتیرانی ما در اغلب نقاط دنیا فعال است و اختلالی در کار کشتیرانی رخ نداده است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: سهم جابه‌جایی کالا و بار در حوزه کشتیرانی در سال 99 نسبت به 98 رشد داشت و در سه ماهه 1400 تخلیه و بارگیری بنادر نسبت به سه ماهه سال 99 میزان 7 درصد رشد داشت.

اسلامی همچنین تأکید کرد: در حال حاضر کشتی توقیفی نداریم.

* از هر سرمایه‌گذاری برای توسعه بندر اقیانوسی جاسک استقبال می‌کنیم

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر سرمایه‌گذاری چین در بندر اقیانوسی جاسک اظهار داشت: این موضوع در سازمان بنادر و دریانوردی در حال پیگیری است هنوز بحث جذب سرمایه‌گذار مطرح نشده، اما از هر سرمایه‌گذاری برای توسعه بندر جاسک استقبال می‌کنیم.

* مسکن دریانوردان پیگیری می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خواسته‌ام فراخوانی از طریق انجمن‌ها در حوزه مسکن دریانوردان داشته باشند تا به دریانوردانی که مسکن ندارند، در استان خودشان در قالب مسکن ملی، مسکن تعلق گیرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول