اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق: مردم دنیا ادعای آمریکا درباره مبارزه با داعش را دروغ می‌دانند

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد که دو بیانیه صادر شده در اختتامیه جلسات وزیران خارجه ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش در رُم با واقعیت‌ها در تضاد است.

دمشق: مردم دنیا ادعای آمریکا درباره مبارزه با داعش را دروغ می‌دانند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد که دو بیانیه صادر شده در اختتامیه جلسات وزیران خارجه ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش در رُم با واقعیت‌ها در تضاد است و هر کسی که آن را بخواند، چیزی جز دروغ‌های بی ارزش از تهیه‌کنندگان این دو بیانیه نمی‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه همچنین تاکید کرد که مردم، رهبری و ارتش سوریه بیش‌ترین اهتمام را به منافع مردم سوریه دارند و مردم سوریه حال و آینده خود را با اطمینان به دست نظام این کشور سپرده‌اند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: بیانیه نشست وزیران خارجه ائتلاف بین المللی ضد داعش از پیروزی‌های خیالی آمریکا و غربی‌ها صحبت می‌کند که اصلا موجودیتی ندارد و همه مردم دنیا می‌دانند که این پیروزی‌هایی که از آن صحبت شده گمراه کننده و مغایر با واقعیت‌های سیاست‌های ایالات متحده است.

وزارت خارجه سوریه در واکنش به نتایج دو نشست رم گفت: سوریه برای وزیران خارجه برخی کشورها متاسف است که مجبور به حضور در این نشست‌ها و موافقت با دو بیانیه‌ای شدند که توسط آمریکا و متحدانش آماده شده بود، بدون اینکه از قبل آن را خوانده باشند.

در این بیانیه آمده است: کسانی که در شکست داعش سهیم بودند، نیروهای ارتش سوریه، نیروهای روسیه، ارتش عراق و رزمندگانی بودند که برای شکست تروریسم در منطقه مبارزه کردند نه ائتلاف بین المللی که حملاتش غیرنظامیان بی گناه و تاسیسات غیرنظامی در سوریه و عراق را هدف می‌گرفت.

وزارت خارجه سوریه گفت: تحریم‌های یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه سوریه و ممانعت آنها از رسیدن دارو، غذا و سوخت برای ملت سوریه و همچنین اقدام آمریکا در سرقت نفت و گندم سوری‌ها  بی اساس بودن ادعای درباره برخی از این کشورها برای برآورده کردن نیازهای بشردوستانه در سوریه را برملا می‌کند.

در نشست وزیران ائتلاف بین المللی ضد داعش در رم بر عزم مشترک برای ادامه مبارزه با داعش تاکید شده است.

در این نشست ادعا شده است که ائتلاف  برای آزادی قریب به هشت میلیون نفر از چنگ داعش در عراق و سوریه عمل کرده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول