اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ژنرال آمریکایی درباره احتمال وقوع جنگ داخلی در افغانستان هشدار داد

یک ژنرال ارشد آمریکایی درباره بدتر شدن شرایط امنیتی در افغانستان و احتمال وقوع جنگ داخلی در این کشور هشدار داد.

ژنرال آمریکایی درباره احتمال وقوع جنگ داخلی در افغانستان هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ژنرال ارشد ارتش آمریکا روز سه شنبه درباره بدتر شدن شرایط امنیتی در افغانستان هشدار داد.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، ژنرال «آستین میلر» گفت: از دست رفتن مناطق مختلف افغانستان به دست شبه نظامیان طالبان که چندین نقطه آن استراتژیک است نگران کننده است. 

وی در ادامه در زمینه وقوع یک جنگ داخلی دیگر در افغانستان هشدار داد. 

آستین که در جمع خبرنگاران در کابل صحبت می‌کرد اضافه کرد، در حال حاضر ما سلاح و نیروی مورد نیاز برای کمک به نیروهای امنیتی و دفاع ملی افغانستان را داریم اما نمی‌توانم حدس بزنم که این حمایت در آینده چگونه خواهد بود. 

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که نظامیان آمریکایی و اعضای ناتو که در افغانستان حضور دارند در حال خروج نظامیان خود از این کشور هستند. 

ارتش آلمان شامگاه سه شنبه اعلام کرد که آخرین نظامیان خود را از افغانستان خارج کرده و به این ترتیب ماموریت 20 ساله این کشور در خاک افغانستان پایان یافته است.

پیش از این نیز برخی از مقام‌های آمریکایی هشدار داده‌اند کابل ممکن است ظرف چند ماه بعد از خروج نیروهای آمریکایی سقوط کرده و به دست نیروهای طالبان بیفتد.

ارتش آمریکا تا به حال بیش از نیمی از ۳۵۰۰ نظامی مستقر در افغانستان و بخشی از تجهیزاتش را از این کشور خارج کرده و قرار است تا ۱۱ سپتامبر فرایند خروج آمریکایی‌ها تکمیل شود.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال شب گذشته گزارش داده بود جدیدترین دیدگاه تحلیلگران اطلاعاتی و مقام‌های نظامی آمریکا این است که دولت افغانستان و پایتخت این کشور، کابل، ممکن است بین ۶ تا ۱۲ ماه بعد از خروج نیروهای آمریکا سقوط کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول