اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

باقیمانده سود سهام عدالت به زودی پرداخت می‌شود

رئیس سازمان بورس گفت: هفته آینده 50 درصد باقیمانده سود سهام عدالت پرداخت می‌شود.

باقیمانده سود سهام عدالت به زودی پرداخت می‌شود

محمدعلی دهقان دهنوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد سود سهام عدالت گفت: سود شرکت‌های سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 98 تا قبل از عید به میزان 50 درصد به حساب سهامداران عدالت چه به روش مستقیم و چه غیرمستقیم واریز شد و 50 درصد بقیه تا آخر هفته آینده پرداخت می‌شود.

وی در مورد اینکه آیا سود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مربوط به سهامداران عدالت که روش غیرمستقیم را برگزیده‌اند نیز پرداخت می‌شود، گفت: اگر مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برگزار شود و اعضای هیات مدیره سود شناسایی کرده و تصویب کنند که این سود بین سهامداران عدالت در روش غیرمستقیم پرداخت شود، در آن صورت سهامداران عدالت در روش غیر مستقیم، سود خواهند گرفت.

دهقان دهنوی در مورد سود عملکرد سال 99 شرکت‌های سرمایه پذیر عدالت گفت: اگر تا زمان مقرر سود این شرکت‌ها تعیین تکلیف شود و شرکت‌هایی که مجامع خود را برگزار کردند و هیات مدیره نسبت به تقسیم سود بین سهامداران عدالت تصمیم گرفته، سود نقدی به حساب سهامداران عدالت پرداخت می‌شود، اما اگر تا آخر امسال هیات مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی تعیین نشدند، سود سهامداران این شرکت‌ها را با مکانیسم قبلی مانند آنچه سود سهام عدالت در آخر سال 99 پرداخت شد عمل خواهد شد.

رئیس سازمان بورس اظهار امیدواری کرد که امسال اعضای هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مربوط به سهامداران عدالت در روش غیرمستقیم بتوانند انتخاب شده و سود شناسایی کنند که بین مردم یعنی سهامداران عدالت تقسیم شود.

وی تأکید کرد: تا آخر هفته آینده 50 درصد باقیمانده سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز می‌شود.

دهقان دهنوی همچنین در مورد واریز معادل ریالی 150 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق توسعه بازار گفت: کارهای اداری اجرای این مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی در جریان است و به محض انجام کارهای اداری این مبلغ واریز خواهد شد. بانک مرکزی از صندوق توسعه ملی خواسته است حساب‌هایی را برای این منظور معرفی کند که این مبلغ قابل برداشت باشد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول