اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

دز سوم «اسپونتیک‌وی» ایمنی را افزایش می‌دهد

معاون مدیر موسسه «گامالیا»، می‌گوید: واکسیناسیون با دز سوم اسپونتیک‌وی ایمن است و محافظت بیشتری فراهم می‌کند.

دز سوم «اسپونتیک‌وی» ایمنی را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تاس، دنیس لوگونوف، معاون مدیر موسسه «گامالیا»، می‌گوید:  واکسیناسیون با دز سوم اسپونتیک‌وی ایمن است و محافظت بیشتری فراهم می‌کند. 

معاون مدیر موسسه تحقیقات گامالیا همچنین خاطرنشان کرد که ممکن است برخی از افراد هیچ واکنشی نسبت به واکسیناسیون نداشته باشند.

دنیس لوگونوف تاکید می‌کند، دوز سوم واکسن اسپونتیک‌وی بی‌خطر است و ممکن است آنتی بادی بالاتر از آنچه پس از دو دز اول مشاهده شده است  فراهم کند.

وی گفت: ناقلین آدنوویروس نمی توانند در داخل بدن انسان تکثیر شوند، بنابراین تجویز آنها به مراتب ایمن‌تر از ابتلا به بیماری است. و به طور طبیعی، تجویز ناقل آدنو ویروس به طور مکرر امکان پذیر است.

لوگونوف در پایان گفت: برخی داده‌ها از مطالعات خارجی وجود دارد که نشان می‌دهد پاسخ پس از واکسیناسیون سوم حتی بیشتر از دو بار اول است؛ علاوه بر این بررسی اخیر این مرکز نشان می‌دهد واکسن کرونا در برابر جهش‌های جدید آن از جمله‌های سویه‌های انگلیسی و آفریقای جنوبی این ویروس به خوبی عمل می‌کند.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول