اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ممنوعیت تردد شبانه در وضعیت نارنجی جدی‌تر شود

مدیرکل مدیریت بحران استان قم از فرماندهی نیروی انتظامی استان خواست با توجه به ورود قم به منطقه نارنجی کرونایی، جدیت بیشتری در ممنوعیت تردد شبانه خودروهای شخصی إعمال کند.

ممنوعیت تردد شبانه در وضعیت نارنجی جدی‌تر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن اروجی در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه اضافه شدن یک قاضی به تیم نظارتی مشترک مبارزه با کرونا هنوز محقق نشده است بیان کرد: طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران استان، لازم است تا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گزارش دقیقی از مراکز اقامتی خود بویژه در موضوع آمار تعداد مسافران و اتباع خارجی ارائه دهد که این اتفاق نیز هنوز نیفتاده است.

وی افزود: درباره نظارت بیشتر بر رعایت پروتکل های بهداشتی در بانک های خصوصی استان، سه گزینه شورای هماهنگی بانک های استان، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و همچین اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مورد توجه قرار دارند که بر اساس نظر استاندار قم، شورای هماهنگی امور بانک ها موظف به نظارت در این موضوع خواهد بود.

وی درباره پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا نیز گفت: لازم است تا اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولّی این موضوع، تسریع بیشتری در کار ایجاد کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم در ادامه از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان خواست تا اولویت واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار دهند.

وی سپس به آغاز وضعیت نارنجی کرونایی در استان توجه داد و گفت: بر این اساس، کاهش حضور کارکنان طبق رویه های گذشته و بر اساس نظر عالی ترین مقام هر دستگاه إعمال می شود و البته گروه های شغلی سه و چهار نیز به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود.

اروجی با اشاره با اهمیت تشدید نظارت ها در وضعیت فعلی کرونایی استان گفت: نمازهای جماعت در این وضعیت باید در فضای باز با حضور حداکثر ۱۰۰ نفر و به مدت حداکثر ۴۰ دقیقه اقامه شود.

وی اضافه کرد: در وضعیت نارنجی کرونایی ورود خودروهای با پلاک غیربومی و همچنین خروج خودروهای با پلاک بومی ممنوع است، مگر خودروهایی که دارای مجوّز باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم در عین حال اذعان کرد: ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد همچنان به قوت خود باقی است.

وی اضافه کرد: البته نیروی انتظامی استان در شرایط زرد کرونایی همراهی بیشتری با مردم در این موضوع به خرج داد، اما انتظار می رود تا در شرایط نارنجی کرونایی، جدیت بیشتری لحاظ شود.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول